گوناگون

شهردار بندر آستارا: الحاق آستارا به اردبیل خیالبافی است

شهردار بندر مرزی آستارا الحاق این شهرستان به استان اردبیل را یک فرضیه و خیالبافی شخصی دانست.

علی کوهی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان در واکنش به ادعای استاندار اردبیل در خصوص طرح الحاق آستارا به اردبیل، از بررسی موضوع با آحاد مختلف مردم آستارا به خصوص نخبگان و صاحب‌نظران سخن گفت و خاطرنشان کرد: در شهرستان آستارا هیچ تمایلی به اینگونه تغییرات وجود ندارد.

وی افزود: باید متذکر شویم که قریب به اکثریت شهروندان شریف و خونگرم استان اردبیل برای خرید از بازارهای مرزی، برای تفریح و استفاده از امکانات ساحلی و جنگلی، برای کوهپیمایی طبیعت زیبا و بی‌نظیر کوهستانی، برای فعالیت اقتصادی گمرک و بازارهای این بندر مرزی و حتی تحصیل دانشگاه‌های این بندر مرزی را انتخاب می‌کنند و با استناد به این دلایل باید تقسیمات کشوری را بر خلاف ایده آنها تغییر دهیم.

وی ادامه داد: با اندکی دقت در این خصوص و حضور در تونل و نه بین «دروازه ورودی استان گیلان از سمت اردبیل» و بررسی تعداد خودروهای ورودی پلاک 91 و مشاهده ترافیک طولانی و بلند مدت، می توان پاسخ بسیاری از این سوال‌ها را به دست آورد.

کوهی علاقمندی شدید هموطنان ما در استان اردبیل جهت بهره‌مندی از امکانات شهرستان مرزی و بندری آستارا را یک آرزوی دیرینه و دست نیافتنی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر و با رونق همه جانبه شهرستان در بخش‌های مختلف از قبیل گمرک، بندر چند منظوره و زیرساخت‌های توریستی این خواسته چند برابر شده است.

وی در پایان ضمن دعوت از مسئولان استان اردبیل برای تدبیر و تفکر بیشتر و همه جانبه در طرح‌ها و ایده‌های خود، خطاب به شهروندان آستارایی اظهار کرد: با تلاش و همت مسئولان شهرستان آستارا و پیرو آن در استان گیلان در تاریخ 27 مرداد ماه 1393 طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به شکل کامل در شورای مناطق آزاد و ویژه کشور به تصویب رسید و تا چند روز آینده شاهد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا در محوطه 61 هکتاری بندر چند منظوره خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، «مجید خدابخش» استاندار اردبیل در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌ها در خصوص الحاق آستارا به استان اردبیل ادعا کرده است: «با توجه به اینکه بیشترین مراجعات مردم آستارا به اردبیل انجام می‌شود و حتی آنها برای درمان و خرید و تامین بسیاری از مایحتاج خود به دلیل مسافت کم به اردبیل سفر می‌کنند به نظر می‌رسد مردم آستارا خود راغب باشند تا به اردبیل ملحق شوند که این الحاق به سود ما نیز خواهد بود و ما قادر خواهیم بود تا به دریا و سواحل خزر اتصال پیدا کنیم».

وی در خصوص مطرح شدن این موضوع در سفر رئیس‌جمهور افزوده است: «البته نباید در این زمینه به مانند برخی حرکت‌های قبلی نسنجیده و نپخته عمل کنیم بلکه بهتر است با طمأنینه بیشتر در این زمینه اقدام شود».

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا