گوناگون

شهرستان های معین باید به امکانات امداد رسانی مجهز شوند

81135758 5646535

خلیل ساعی عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی خسارت های وارده بر اثر تگرگ و باران شدید استان، افزود: 14 گروه تخصصی برای جبران بخشی از خسارات وارده تشکیل و دولت تلاش می کند با نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی در پرداخت خسارات به کشاورزان آنان را یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان در دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه از منابع موجود و برای جلوگیری از بروز هر گونه خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه و اطلاع رسانی به موقع از راه رسانه ها تاکید و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.

ساعی افزود: در چند روز اخیر خسارات جبران ناپذیری به محصولات درختی و هسته دار استان وارد شده که از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی و فرمانداران بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل و خشکسالی و سرما زدگی خسارت های فراوانی را به کشاورزان تحمیل کرده است، اظهار کرد: پنج درصد از اعتبارات عمرانی استان در شورای برنامه ریزی برای جبران خسارات وارده به کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از تمایل نداشتن کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی به علت دیر پرداخت کردن یا ناچیز بودن خسارت پرداختی خبر داد و افزود: اجباری کردن بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت بیشتر و جبران خسارات در اینگونه موارد تاثیر گذار است.

587/7223

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا