گوناگون

شهرهای تشنه خراسان شمالی در انتظار تابستان سخت

81163168 5693950

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم علوی این شهرها را شیروان، فاروج، آشخانه (مرکز شهرستان مانه و سملقان)، صفی آباد (از توابع اسفراین)، لوجلی (از توابع شیروان) و راز (مرکز شهرستان راز و جرگلان) برشمرد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، علوی افزود: در این میان شهر شیروان که بخش زیادی از آب آن از طریق سد ˈبارزوˈ تامین می شد و اکنون آبی برای تحویل به تصفیه خانه شهر ندارد، بیشترین کمبود را بین شهرهای استان شاهد خواهد بود.

وی در عین حال موثرتین راه عبور از این بحران را صرفه جویی در مصرف خواند و اظهار کرد: اگر مشترکان آب تنها 20 درصد از مصرف غیرضرور خود را کاهش دهند می توان از روزهای گرم سال، بدون مشکل و استرس و با تحمل کمترین سختی گذر کرد.

علوی بر مشارکت شهروندان در صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: شرکت نیز برنامه هایی را برای تامین و توزیع مناسب آب آشامیدنی در سال جاری تدوین کرده که حفر و تجهیز 15 حلقه چاه در شهرهای شیروان، تیتکانو، آشخانه، صفی آباد، قاضی و راز از آن جمله است.

به گفته وی، اکنون کار حفر برخی از چاه ها در شهرهای یاد شده آغاز شده است.

طبق آمار ارایه شده توسط شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی، این شرکت در 18 نقطه شهری هشت شهرستان این استان، 160 هزار مشترک آب را زیر پوشش دارد.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در هفت ماه سال زراعی جاری میزان بارش باران در این خطه به نسبت سال قبل 27 درصد و به نسبت دوره آماری 38 درصد کاهش داشته است.

میانگین بارندگی سالانه در استان خراسان شمالی 250 میلی متر است.

623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا