گوناگون

شهرهای جنوبی خوزستان در آستانه عید مبعث غرق در شادی و سرور است

81178772 5721297

به گزارش خبرنگار ایرنا، به همین مناسبت مردم موحد شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروندکنار، مینوشهر و دیگر بخش های تابعه با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های سبز و برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی عید مبعث را گرامی داشتند.

مردم مومن و ولایتمدار این شهرها با چراغانی کردن معابر و خیابانها با پخش نقل، شربت و شیرینی، ارسال پیامک های تبریک و برگزاری آیین های مختلف عید مبعث حضرت رسول اکم (ص) را جشن گرفتند.

مردم شهرهای آبادان و خرمشهر از روزها قبل خود را برای برپایی و شرکت در آیین های عید مبعث نبی اکرم (ص) آماده کرده و به استقبال این روز رفتند.

برنامه ریزی برای برگزاری شایسته جشن های عید مبعث و همچنین نظافت مساجد و حسینیه ها و هیات های مذهبی از جمله اقدامات انجام شده است.

مساجد، حسینیه ها، تکایا، میادین ورودی شهرها، بوستان های شهری، مغازه ها و فروشگاه ها نیز در آستانه این عید بزرگ ولایت تزیین شده اند.

اماکن متبرکه و زیارتی شهرهای جنوبی خوزستان نیز با چراغ های رنگی و پرچم های سبز رنگ تزیین شده و برای برگزاری جشن عید مبعث آماده شده اند.

مردم این شهرها با حضور پرشور در مساجد، حسینیه ها و تکایا ضمن برپایی برنامه های مولودی خوانی از سخنرانی روحانیون و وعاظ درباره اهمیت دوران پیامبری و ابعاد شخصیت والای حضرت پیامبر اکرم (ص) بهره مند شدند.

شهرداری های شهرهای جنوبی خوزستان نیز از چندی پیش کار آذین بندی پل ها ،میادین، خیابان ها و معابر شهری با استفاده از چراغ های رنگی و پرچم های رنگارنگ را آغاز کرده اند.

چراغانی خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، اطعام نیازمندان و جشن پیوند زوج های جوان از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت در نقاط مختلف شهرهای جنوبی استان خوزستان برگزار می شود.

در آبادان کسبه و بازاریان مناطق مختلف با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی مزین به نام مبارک آن حضرت، بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به پیام آوران رستگاری و نور ابراز داشتند.

اقشار مختلف مردم به همراه بازاریان و کسبه این شهر با توزیع شربت و شیرینی عید مبعث را جشن گرفتند.

به همین مناسبت در تعدادی از اماکن فرهنگی و منازل آیین های مذهبی چون قرائت قرآن، مولودی و مداحی با حضور جمع زیادی از میهمانان برگزار شد.

قدمگاه حضرت امام رضا (ع) و حضرت خضر نبی (ع) و زیارتگاه سید عباس و سید محمد ابو تاوه میزبان زایران بسیاری از شهرهای دور و نزدیک است که با حضور آنان جشن عید مبعث را برپا کردند.

بسیاری از مردم آبادان در عید مبعث به دیدار بزرگ ترها می روند و این روز را به یکدیگر تبریک می گویند.

مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آبادان با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه در شب گذشته و امشب و فردا این عید بزرگ مسلمانان را جشن گرفتند.ک/4

7279/7103

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا