گوناگون

شهناری: کاروان اعزامی به اینچئون تا 10 روز دیگر نهایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی که امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، شاهرخ شهناری در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: پیش از این تا حدی گروه بندی رشته ها برای شرکت در این بازی‌ها مشخص شده بود اما اینکه اعزام‌ها به چه شکل و با چه تعداد انجام شود، هنوز قطعی نشده است.

وی با اشاره به نشست‌هایی که مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های ورزشی داشتند، افزود: ارزیابی اولیه کمیته به لحاظ مدال آوری طی نشست‌های جداگانه با تک تک فدراسیون ها انجام شده است. آنچه هنوز در مورد آن ابهام وجود دارد، رشته‌های گروه سوم است. در مورد عملکرد این رشته‌ها به 98 درصد ارزیابی لازم رسیده‌ایم. این ارزیابی طی جلسات آینده کامل خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: تا 10 روز آینده می‌توانیم در مورد وضعیت رشته‌های گروه سوم به نتیجه لازم رسیده و تا حدی زیادی تکلیف کاروان ایران را برای حضور در بازی‌های آسیایی نهایی کنیم.

شهنازی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک هنوز هیچ اعتباری از محل بودجه سال 93 دریافت نکرده ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده بودجه خوبی از این محل به این کمیته تزریق شود.

وی با بیان اینکه برخی از رشته‌ها (رشته‌های گروه سوم) به طور حتم نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند، یادآور شد: اما انتظار و برنامه ما این است که برای اعزام اینگونه رشته‌ها هم حمایت لازم را انجام دهیم اما در عین حال نباید انتظاری مبنی بر نتیجه‌گیری آنها ایجاد شود. اینکه در صورت عدم دستیابی به نتیجه مورد نظر مسئولان و ورزشکاران این رشته‌ها مورد انتقاد قرار بگیرند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در این زمینه اینگونه گفت: رشته‌هایی در گروه سوم هستند که نیازمند حمایتند تا در آینده نزدیک بتوانند، مدال‌آور شوند. در کل این را بگویم اعزام رشته‌های گروه اول و دوم به بازی‌های آسیایی قطعی است و در مورد گروه سوم نیازمند بررسی‌های کامل‌تری هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا