گوناگون

شورا اختیاردار اعتبارات استانی

استاندار اردبیل گفت: با حفظ و احیای جایگاه شورا، اعتبارات استانی را باید در اختیار این قشر که توسط مردم انتخاب شده‌اند، قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «مجید خدابخش» در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد از شورا بعنوان منتخب مردم یاد کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید صاحب اختیار اعتبارات استانی باشد، چون اگر این بودجه در اختیار دولت باشد، مشکل مردم و شورا برطرف نمی‌شود.

وی افزود: دولت در هرکاری نقش داشته، نتوانسته بطور کامل به سرانجام برساند از همین‌رو باید کارها را به مردم واگذار کرد.

خدابخش با اشاره به اینکه بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تنها در اختیار شوراهای شهر است مشارکت اعضای شورای روستایی در تخصیص و تقسیم بودجه‌های مربوطه را خواستار شد.

پارسال، شهرداری اردبیل 186میلیارد تومان درآمد داشته است

«جواد زنجانی»، فرماندار اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه پارسال شهرداری اردبیل 186میلیارد تومان درآمد و هزینه داشته است، تصریح کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها باید در سطح سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار و درآمدزایی شهرها فعالیت داشته باشند تا با افزایش سرانه درآمد در جهت برطرف کردن مشکلات اشتغال کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل، بیش از 600 نفر شورا، دارد، خاطر نشان کرد: دولت اقتصاددان خوبی نیست و امور مردم را باید به خود مردم سپرد.

زنجانی یادآور شد: شورا از بطن مردم آمده تا امور مردم را به خود مردم واگذار کند، چون هرجایی دولت مستقیماً دخالت کرده است، با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر نقش مهمی در تحقق «اقتصاد مقاومتی» و غلبه بر فشارهای غرب دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا