گوناگون

شيوه‌هاي عجيب‌ِ درمان افسردگي

روانشناسان معتقدند که تقويت سلامت روان و بهبود خُلق تنها به ورزش کردن، نوع رژيم غذايي يا مصرف دارو ختم نمي‌شود بلکه گزينه‌هاي موثر ديگري نيز براي مقابله با اندوه و افسردگي وجود دارد.

به گزارش ايسنا،‌ بهبود خلق براي داشتن سلامت روان ضروري است. اختلال افسردگي حاد معمولا از يک اختلال ساده و معمول افت خلق شروع مي‌شود.مديکال ديلي در گزارشي نوشت: اختلال‌هاي مربوط به خلق و خو با انجام برخي فعاليت‌هاي خاص قابل معالجه و کنترل هستند که برخي از اين راهکارها را احتمالا پيش از اين هرگز نشنيده‌ايد. اين راهکارهاي موثر به شرح زير است:

خوردني‌ها را نقاشي کنيد: نتايج يک تحقيق نشان مي‌دهد افرادي که نقاشي غذاهايي همچون پيتزا و کيک فنجاني را مي‌کشند در مقايسه با افرادي که اين کار را انجام نمي‌دهند يا نقاشي غذاهاي سالم را به تصوير مي‌کشند از وضعيت روحي و خلق و خوي بهتري برخوردارند. به طور مثال کشيدن تصوير پيتزا وضعيت رواني فرد را 28 درصد تقويت مي‌کند. از طرف ديگر کشيدن تصوير فلفل تنها يک درصد در تقويت روحيه و افزايش خلق موثر است.

روغن کبد ماهي بخوريد: چربي‌هاي سالم از قبيل امگا3 و اسيدهاي چرب امگا6 به عنوان گزينه‌هاي موثر در بهبود خلق به حساب مي‌آيند. در مطالعه‌اي که در سال 2006 ميلادي انجام گرفت مشخص شد که مصرف روغن کبد ماهي در مقابله با افسردگي عموم مردم موثر است. علاوه بر اين، هرچه مدت زمان مصرف روغن کبد ماهي بيشتر باشد علائم افسردگي کاهش مي‌يابد.

اتفاقات گذشته را يادآوري کنيد: آخرين باري که به تصاوير گرفته شده از خود در گذشته نگاه کرده‌ايد چه زماني بوده است؟ بررسي‌ها نشان مي‌دهد يادآوري گذشته‌ها مي‌تواند به زندگي معنا دهد.

بگذاريد هورمون عشق آزاد شود: ترشح هورمون عشق يا همان «اوکسي‌توسين» در مغز از فاکتورهاي تاثيرگذار در بهبود خلق و خوي افراد است. برقراري حس محبت ميان اعضاي خانواده به ويژه مادر و فرزند در ترشح اين هورمون موثر است.

آواز بخوانيد: متخصصان در بررسي که در سال 2008 ميلادي انجام دادند دريافتند مغز انسان به هنگام مصرف مواد مخدر يا خوردن شکلات، دوپامين ترشح مي‌کند که البته همين اتفاق به هنگام آواز خواندن هم مشاهده مي‌شود و اين ترکيب شيميايي در مغز به افزايش خلق و رهايي از حس افسردگي کمک مي‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا