گوناگون

شکوفایی صنعت چای در گرو پژوهش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر یکشنبه در نشست با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی افزود: با انجام مطالعات مورد نیاز در صنعت چای و با برنامه ریزی های مناسب از سوی مسئولان مربوطه می توان این صنعت را شکوفا کرد.

 وی با بیان اینکه قيمت خريد تضميني برگ سبز چاي مناسب است، اظهار داشت: با توجه به شرايط جديد، حمايت‌هاي دولت و برنامه‌هاي پيش رو ماندگاری چای در انبارها بی معناست.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار 160 میلیارد توماني در بخش چای ادامه داد: با اختصاص این مبلغ در بخش چای شور و شعفی بی‌نظیر در میان کشاورزان و دست اندركاران چاي به وجود آمده که در این صورت می توان شاهد توسعه صنعت چای بود.

وی همچنین به بهزراعی باغ‌ها و افزایش کمی و کیفی تولید چای تاکید کرد و افزود: باتوجه به حرکت مطلوبی که در بحث چای آغاز شده باید شرایط تولید و فروش مناسب را ایجاد کرد که بر این اساس می توان گفت که ماندگاری چای در انبارهای دیگر بی معناست.

نجفي با بیان اینکه متاسفانه در سالیان گذشته بسیاری از فرصت های شغلی در این بخش از میان رفته است، اظهارداشت: در فصل زمستان و پائیز به دلیل حضور کمرنگ کشاورزان در مزارع اشتغالزایی تنها با آماده کردن زمین طی فصل پائیز و زمستان ایجاد می شود.

قائم مقام  وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس نيز در اين نشست گفت: در مورد خرید تضمینی برگ سبز چای پرداخت به روز پول به کشاورزان از جمله نكات مهمي به شمار مي رود كه بايد به آن توجه ويژه اي داشت.

خليل آقايي اظهار داشت: با کمک و همراهی کشاورزان باید به مسئله بهزراعی باغ های چای توجه ویژه شود تا کشاورزان احساس کنند که دولت پشتیبان آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا