گوناگون

شیوع تالاسمی در شهرستان جم نگران‌کننده است/ استان بوشهر رتبه نخست دیابت در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قاسمی عصر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه سلامت شهرستان جم در سال 93 به شاخص های بهداشت و سلامت در شهرستان جم اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان جم از لحاظ سلامت پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

وی آمار هپاتیت در شهرستان جم را چهار نفر و تب مالت را یک نفر اعلام کرد و ادامه داد: هیچکدام از بیماری های مننژیت، سل، فلج اطفال و مالاریا در شهرستان جم نداریم.

عضو شورای سلامت شهرستان جم میزان شیوع تالاسمی در شهرستان جم را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان جم در تالاسمی ماژور آمار خیره کننده داشته و در هفت سال اخیر هیچ نوع بیمار تالاسمی ماژور در  شهرستان جم مشاهده نشده است.

IMG21144447

استان بوشهر در میزان شیوع دیابت رتبه نخست کشور دارد

وی در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر در میزان شیوع دیابت رتبه نخست کشور دارد هشدار داد در صورت رعایت نکردن، آمار بیماری دیابت در جم خیلی زیاد خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزایش فشار خون در شهرستان را معضل دیگر دانست و بیان داشت: فشار خون یکی از عامل های سکته قلبی خواهد بود.

قاسمی اظهار داشت: در زمینه بیماری های واگیر، دستاوردهای مهم نصیب شهرستان شده است ولی در زمینه بیماری های غیر واگیر باید فعالتر شویم.

رشد شاخص‌های بهداشت محیط شهرستان جم

وی در ادامه اظهار داشت: شاخص‌های بهداشت محیط شهرستان رشد قابل توجه داشته است ولی هنوز مطلوب نیست.

قاسمی شعار امسال را یک عمر سلامتی با برنامه خود مراقبتی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی خود مراقبتی می شود اکثر هزینه‌های سلامت به خانواده‌ها برگرداند.

IMG21144991

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم توصیه کرد: تلاش این باشد که افراد مریض نشوند و در صورت مریضی در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند تا به عوارض بعدی دچار نشوند.

وی در پایان خواستار استفاده از پتانسیل‌های دهیاران، شهرداران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حلقه‌های صالحین، تریبون مذهبی، مدارس و دانشگاه ها برای فرهنگسازی در امر بهداشت و سلامت شد.

اولین جلسه کارگروه سلامت شهرستان جم در سال 93 به ریاست عبدالله نادری در فرمانداری جم تشکیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا