گوناگون

صاحبان 40 واحد معدن شن وماسه شهرستان آمل اخطار زیست محیطی دریافت کردند

81151073 5672214

ˈعلی محمد دعاگو ˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دراین مدت بیش از 167 مورد بازدید از معادن شهرستان انجام شد که واحدهای متخلف وآلوده کننده رودخانه هراز بدون اغماض برخورد قانونی شد.

وی افزود: البته برخی واحدهای تولیدی شن وماسه پس از برطرف کردن عیب و ایجاد حوضچه های رسوب گل ولای ناشی از شستشوی شن وماسه رفع پلمپ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، ادامه داد: معادن فعال شن وماسه در شهرستان آمل، همچنان از روش های سنتی برای جلوگیری از انتقال پساب به رودخانه استفاده می کنند که این روش کارایی ندارد و باید دستگا های پیشرفته نصب شود.

دعاگو تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست آمل به طور جدی و در حد توان در مقابل صاحبان واحدهای معدنی متخلف که به قصد درآمدزایی بیشتر به محیط زیست رودخانه هراز آسیب و قصد تخریب به عرصه های ملی و منابع خدادادی را دارند ایستادگی خواهد کرد.

وی در مورد فعالیت مزارع پرورش ماهی در حاشیه رودخانه هراز و خسارت های این واحدها هم اشاره کرد و گفت: این مزارع در مجاورت رودخانه هراز موارد زیست محیطی را نمی کنند و چندین برابر ظرفیت اصلی خود از آب هراز استفاده می کنند که باید کنترل شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، با بیان اینکه همه ادارات باید برای پایداری وحفظ محیط زیست رودخانه هراز پای کار باشند، تصریح کرد: اداره محیط زیست نمی تواند به تنهایی همه معضلات و مشکلات زیست محیطی هراز را مرتفع سازد، چرا که لازمه اش این است که همه ارگانها و نهادها پای کار باشند.

حدود 217 واحد معدنی تولید شن وماسه و سایر فرآورده های معدنی در مازندران وجود دارد.ک/3

ک/7327/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا