گوناگون

ورود بانک ها به تجارت و برج سازی، فاجعه اقتصادی به بار آورده است

81151085 5672232

دکتر سید محمود کاشانی دراین برنامه تلویزیونی با اشاره با نص ماده 34 قانون پولی و بانکی که تصریح می کند، بانک ها از ورود به خرید و فروش کالا، خرید سهام ، معاملات غیر منقول و .. منع شده اند، افزود: قانون پولی بانکی و اساس نظام بانکی در همه کشورهاست.

وی افزود: اگر بانک وارد تجارت شود، خطر زیادی دارد و دودش در صورت ورشکستگی به چشم مشتریان می رود. اگر بانک ها با سرمایه های کلان وارد تجارت شوند، روند مصرف را به هم می زنند و باعث متضرر شدن مصرف کنندگان با بالا رفتن قیمت ها می شوند.

این حقوقدان در ادامه تاکید کرد: با وجود تصریح این ماده قانونی خیلی از بانک ها وارد خرید و فروش شده اند و زمین های بزرگی را در حاشیه شهرها خریداری می کنند. بعد وارد گفت و گو با شهرداری ها می شوند و اجازه ساخت و ساز می گیرند. این فاجعه ای در نظام بانکی و اقتصادی ما به وجود آورده است.

وی به گزارش سال 92 اشاره کرد که تاکید دارد: در حوزه ساختمانی، ریسک پایین و بهره دهی بالایی وجود دارد.

کاشانی این گزارش را مشوقی برای تقویت معضل ورود بانک ها به بخش ساخت و ساز دانست و گفت: ماموریت بانک چیز دیگری است.

کاشانی از فروش زمینی با کاربری پارکینگ از سوی شهرداری به یکی از بانک ها برای ساخت برجی مشرف بر کاخ نیاوران خبر داد و گفت: این اثر میراث فرهنگی اگر تحت تاثیر این برج قرار بگیرد دیگر ارزشش را ازدست می دهد و سازمان میراث نباید بی تفاوت بماند.

محمد کاشانی در خصوص راهکار جلوگیری از ورود شهرداری به این گونه اقدامات گفت: کلیه دارایی های شهرداری ها باید با خزانه کل واریز تا معلوم شود که قانونی است یا نه.

شبس**9241** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا