گوناگون

صادرات غیر نفتی قم از مرز ۱۲۰ میلیون دلار گذشت

دبیر کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان گفت: ضرورت توجه به صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری در این بخش با توجه به تحریم‌ها و وابستگی تولید و اشتغال به این مهم بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، میرشکار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، افزود: در حال حاضر در سطح کشور سالانه ۱۷ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم و سهم دیده شده در سال ۹۳ برای سیستان و بلوچستان ۳۳۹ میلیون دلار بوده است.

میرشکار با اشاره به رشد ۱۱ درصدی صادرات استان نسبت به سال قبل گفت: تا این لحظه ۱۲۳ میلیون دلار یعنی چیزی در حدود 52 درصد از ۳۳۹ میلیون دلار پیش بینی شده محقق شده است.

وی عملکرد فعلی استان در مقیاس کشور را ضعیف دانست و گفت: با توجه به وجود بازارهای مناسب در کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان و وجود مرزهای آبی و خاکی استفاده خوبی از تمام پتانسیل‌های صادرات در استان نمی شود.

میرشکار همچنین سهم کشورهای همسایه استان از کالاهای صادراتی استان را به ترتیب پاکستان 60 درصد افغانستان 38 درصد و کشورهای حاشیه خلیج فارس را 2 درصد عنوان کرد و گفت: مشکلات زیرساختی از قبیل نبود آزمایشگاه در بحث شیلات، حمل و نقل و انبارداری … سبب پایین بودن سطح صادرات در استان شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا