گوناگون

صادرات محصولات قزوین به 46 کشور دنیا

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: کالاهای صادراتی قزوین به 46 کشور صادر شده است که از این کشورهای می‌توان به عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و عسلویه اشاره کرد.

«علیرضا صدریخواه»، مدیرکل گمرک استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، اظهار کرد: صادرات استان قزوین در 5 ماهه‌ی نخست سال به ارزش ریالی 140 میلیون دلار و ارزش وزنی 145 هزار و 996 تن بوده است که از لحاظ وزنی میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 22 درصد کاهش داشته است.

وی ارقام کالا را 70 مواد شوینده، کالاهای صنعتی، محصولات شیمیایی، مس به صورت شمش، شیشه و آئینه، مصنوعات پلاستیکی، ملامین، تخم مرغ، آهن‌آلات و فولاد، مصنوعات مسی، لوازم برقی، موکت، کاشی و سرامیک برشمرد.

مدیرکل گمرک استان قزوین تصریح کرد: واردات کالاها از لحاظ ارزشی 339 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با پارسال،115 درصد افزایش داشته است و از لحاظ وزنی نیز 43 هزار و 925 تن بوده است که در مقایسه با 5 ماهه‌ی نخست پارسال، 23 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی از 36 کشور وارد قزوین شده است، افزود: در پنج ماهه‌ی نخست سال، 513 مورد کالا از جمله کشنده تریلر، کمپرسور کولر خودرو، قطعات منفصله کشنده تریلر، قطعات کولر خودرو، سواری، سیستم ترمز تریلر و کنترل پانل به استان وارد شده است.

بر اساس گفته‌ی صدریخواه، درآمد گمرک استان قزوین در پنج ماهه‌ی نخست سال، 1583 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 207 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان قزوین خاطرنشان کرد: شمار بسته‌های صادره و وارده بترتیب 358 و 444 و هریک به ارزش 262 و 114 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا