گوناگون

استاندار اردبیل خواستار شد: چگونگی استفاده از نظرات مردم در توسعه

استاندار اردبیل با بیان اینکه استفاده از نظرات مردم در توسعه حائز اهمیت است، بیان کرد: نحوه به کارگیری نظرات مردم در امر توسعه نکته‌ای است که بایستی به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «مجید خدابخش»، در نشست هم اندیشی جوانان با استاندار اردبیل در خصوص پیشبرد ریل توسعه استان، گفت: برای توسعه استان نیازمند فکر تک تک آحاد مختلف مردم هستیم، با این حال مهم تر این است که راهی برای استفاده از این نظریات فراهم شود.

خدابخش، مسئولیت ایجاد اشتغال در کشور را بر عهدۀ صنعت دانست و گفت: اگر در کنار گردشگری و کشاورزی در امر صنعت و تجارت نپردازیم، موفق نخواهیم بود و در این راستا از فعالیت در عرصۀ مجازی نیز می‌توانیم ایجاد اشتغال زیادی داشته باشیم.

استاندار اردبیل با تأکید بر اهمیت تجارت خارجی، اظهارکرد: غفلت از تجارت خارجی کشاورزی منطقه را دارای مشکل می کند و ما می توانیم از فرصت‌های صادرات برای تولیدات کشاورزی استان نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به فرصت‌های گردشگری استان، گفت: یک گردشگر با آورده 1000 دلار برای 8 نفر شغل ایجاد می کند که این میزان سرمایه گردشگری نیازمند اقتضائاتی از قبیل تأسیس هتل 5 ستاره و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه خدمات گردشگری به مسافران می‌باشد که سعی شده است با اقدام به کلنگ زنی برای تأسیس هتل 5ستاره در این مسیر گام برداشته شود.

خدابخش افزود: هتلینگ و خدمات گردشگری خود علم هستند و ضرورت دارد مراکز خدماتی مجهز با کادر آموزش دیده در این زمینه در استان وجود داشته باشند.

وی در خصوص مشکلات موجود بروکراسی در قبال کارگزاران صنعت، گفت: از 2500 سال نظام شاهنشاهی گذشته در ایران اساس بر بدبینی بود و نظام بروکراسی هم خود بر اساس بدبینی ایجاد شده است و پیش بردن کار در آن بسیار سخت است.

استاندار اردبیل با تاکیر بر ضرورت مثبت انگاری در جامعه، اظهار کرد: نگرش ما روی جامعه مثبت است، لذا سعی کرده‌ایم موانع موجود برای سرمایه گذاری در صنعت را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد، گفت: این مناطق برای سرمایه گذاری خارجی، اشتغال و انتقال تکنولوژی فرصت فراهم می‌کند و برهمین اساس تدابیر لازم برای توسعۀ منطقۀ آزاد ارس در بخشی از شمال استان اندیشیده شده است و منطقۀ ویژۀ اقتصادی نمین نیز با در اختیار گرفتن مشاور، تا چهارماه بعد کارش را شروع خواهد کرد.

یادآور می شود؛ در این نشست، دانشجویان و فعالان فرهنگی جوان در خصوص مشکلات تولید گیاهان دارویی، مسائل شهری، تنگناهای تولید، مسائل فرهنگی و دینی به طرح موضوعات پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا