گوناگون

صادرات 7 میلیون متر مکعب گاز به عراق تا پایان سال

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران درباره قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: قرار است تا پایان سال 7 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر شود و زمینه‌های لازم نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزیزالله رمضانی در نشستی خبری با اشاره به صادرات گاز ایران به اروپا و استفاده از فرصت‌ها برای ایجاد ظرفیت تولیدی در کشور گفت: قراردادهای گاز با دیگر کشورها بلند مدت است اما باید ابتدا کشور از نظر زیرساخت مناسب باشد.

به گفته وی، در حال حضار استقبال کشورهای اروپایی برای دریافت گاز از ایران بیش از دیگر کشورها است و با توجه به وضعیت موجود و نیاز اروپا ایران می تواند با پتانسیل موجود نقش مهمی در انتقال گاز به اروپا داشته باشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد:‌ درحال حاضر که سیاست‌های زیست محیطی برای تولید گاز مهم شمرده می شود ایران می‌تواند زمینه صادرات گاز به کشورهای اروپایی را ادامه دهد.

رمضانی افزود:‌در حال حاضر نزدیک به 10 مسیر برای انتقال گاز به اروپا در نظر گرفته شده است که با مذاکرات و مطالعات دقیق شاید بهترین مسیر برای انتقال گاز ایران به اروپا ترکیه باشد.

وی افزود: در سند چشم انداز صادرات گاز سهم ویژه‌ای دارد بنابراین با در نظر گرفتن این که پروژه‌های صادرات گاز بلند مدت هستند باید بین 15 تا 20 سال برای این بخش برنامه ریزی شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که باید برای ذخیره سازی و تولید بنزین برنامه‌هایی بلند مدت در نظر گرفته شود، گفت: در حال حاضر علیرغم تولید زیاد به لحاظ کیفی مصرف بالایی داریم و این موضوع ظرفیت صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رمضانی با بیان این‌که بهتر است مدیریت بر مصرف را بر مدیریت تولید ترجیح دهیم گفت: باید در مقابل افزایش تولید افزایش ظرفیت مصرف و مدیریت مصرف برای گاز در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: قرارداد ایران با عراق به گونه‌ای خواهد بود که هفت میلیون متر مکعب صادرات گاز تا پایان امسال اجرایی می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:‌این خط لوله که در برنامه ذکر شده است 200 کیلومتر خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا