گوناگون

صدور مجوزهای ساختمانی در منطقه آزاد انزلی 100 درصد رشد یافت

81188750 5738804

ˈ امین افقیˈ روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال تعداد 46 مجوز ساختمانی در این منطقه صادر شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 23 مجوز از سوی مدیریت شهرسازی سازمان ارائه شده بود.

وی خاطرنشان کرد : ارزش ریالی عوارض اخذ شده در همین مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل شش برابر شده است.

وی تصریح کرد : مجوز تعیین و تغییر کاربری زمین و ساختمان، مجوزتفکیک اراضی و صدور پروانه ساختمان، مجوزهای مختلف تبلیغات محیطی و سایر مجوزهای حوزه شهرسازی از جمله مجوزهایی است که از سوی این سازمان برای سرمایه گذاران و مردم روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی صادر می شود.

همچنین به گفته افقی؛ نظارت و بازرسی بر ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و صنعتی در محدوده منطقه و رعایت الزامات محدوده طرح جامع منطقه آزاد انزلی از دیگر خدماتی است که از سوی مدیریت شهرسازی سازمان انجام می شود.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد انزلی بر این باور است که در مدیریت شهری جدید و در جهانی که بطور فزاینده به سمت شهری شدن گام برمی دارد، مشارکت شهروندی جایگاه والایی دارد.

وی گفت: این مهم موضوعی است که از جمله مهمترین رویکردهای مدیریت شهری در این منطقه به منظور هم افزایی بیشتر در مسیر ارائه خدمات نوین شهری و بالابردن استانداردهای خدمات شهری می باشد.

منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است .

اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی سال 83 مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 84 از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری ؛ اداره کل بنادر و کشتیرانی استان ، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت سه هزار و 200 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از دریا در طول 20 کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می شد .

با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و با تصویب نامه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی و تأیید ریاست جمهور در اردیبهشت 93 محدوده منطقه آزاد انزلی از سه هزار و 200 هکتار به بیش از 9 هزار و 600 هکتار افزایش یافت .

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی است.

معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.ک/3

620/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا