گوناگون

صدور گواهی نامه فنی حرفه ای برای شرکت کنندگان در دوره های اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار مهر، سيد علي حسيني عصر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران استان، افزود: در گذشته دوره هاي هنري و مهارتي دانش آموزان بدون ارائه گواهينامه انجام مي شد درحالي كه اكنون با هماهنگي اداره كل فني و حرفه اي استان در پايان اغلب  دوره هاي هنري و مهارتي گواهينامه از سوي اين اداره به هنرآموزان ارائه مي شود.

وي از استقبال چشمگير دانش آموزان در  طرح اوقات فراغت براي تابستان امسال خبر داد و گفت: سال گذشته 131 هزارو 850 دانش آموز در طرح اوقات فراغت شركت كردند و امسال هم تعداد زيادي از دانش آموزان در اين طرح شركت كردند.

اين مسئول گلستاني ضمن اشاره به اين نكته كه اين طرح در 2 قالب، پايگاه اوقات فراغت و اوقات فراغت در منزل برگزار شد، افزود:  104هزارو 450 نفر از دانش آموزان در پايگاه و 27هزارو 400 نفر در منزل اين طرح را سال گذشته گذراندند.

وي در تعريف اوقات فراغت گفت: گذراندن اوقات فراغت براي دانش آموزان به معناي وقت بيكاري نيست بلكه فرد به وكارهاي مورد علاقه خود بپردازد كه اين فعاليت به دور از اجبار و با كمال ميل انجام شود.

اين مسئول گلستاني استفاده از مربيان غير متخصص را يكي از آسيب هاي طرح اوقات فراغت در سالهاي گذشته اعلام كرد و افزود: براي ارتقا سطح دانش و آگاهي دانش آموزان در دوره هاي مختلف از مربيان متخصص و كارآمد در اين طرح استفاده مي شود.

وي ادامه داد: آسيب شناسي بر روي اين طرح انجام شده تا تنها گذراندن اوقات فراغت را فقط در تابستان نداديم بلكه در طول سال هم به اوقات فراغت دانش آموزان توجه كنيم.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره آموزش پرورش استان گلستان با اعلام اين نكته كه اين اداره بر اساس چهار سياست حمايت بخشي، اثرگذاري، مشاركت جويي و فراگيري در رفع آسيب هاي طرح اوقات فراغت برآمده، گفت: اين سياست بر اساس سند بنيادين و جزو اسناد بالادستي وزارت آموزش و پرورش است.

وي با بيان اينكه در سياست حمايت بخشي به تمام ابعاد توجه شده و تمامي مواردي كه ضعف دارند تقويت مي شود، افزود: در سياست اثرگذاري به دنبال اين هستيم كه اثر كارها بر قوه فكر، انديشه و رفتار تحليلي كار را بررسي كنيم كه براي اينكار نياز به برنامه اي در بخش نياز سنجي و مخاطب شناسي داريم.

حسيني در خاتمه تصريح كرد: در سياست مشاركت جويي از مشاركت درون سازمان و برون سازمان استفاده مي كنيم و در سياست فراگيري اعتقادمان بر اين است كه چتر فعاليت هاي تربيتي بايد تعدادبيشتري را تحت پوشش قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا