گوناگون

صرفه جویی و ایجاد فرهنگ مصرف انرژی در جامعه آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، عصر یکشنبه در جمع مدیران استانی گفت: امیدوارم با پشتکار و توان لازم زمینه های توسعه گازرسانی و ارائه خدمات مطلوب و کیفی تر در استان بیش از پیش فراهم شود و شاهد شکوفایی چرخه اقتصادی استان باشیم.

وی با تاکید برفراهم کردن بسترهای صرفه جویی مشترکین و نهادینه کردن فرهنگ مصرف افزود: گاز طبیعی از ذخایر ارزشمندی است که مخصوص عصر حاضر نیست و به آیندگان نیز تعلق دارد.

وی بیان کرد: نباید از مقوله صرفه جویی غافل شد و این سرمایه ارزشمند را هدر داد و این امر تنها با  فرهنگ سازی مناسب و مطلوب محقق می شود.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگر مصرف انرژی فرهنگ سازی شود به صورت یک باور نهادينه می شود و خود مردم اهمیت و ارزش این انرژی را درک می کنند و در حفظ و نگهداری آن برای نسلهای آینده تلاش می کنند.

وی در ادامه به فعالیت های سازمان فنی حرفه ای اشاره کرد و بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید مطابق با دانش روز باشند، تاکید کرد: در کارهای معمولی هم باید نوآوری داشته باشیم و خدمات فنی و حرفه ای باید توسعه اجتماعی پیدا کنند.

وی بازاریابی را لازمه آموزش های فنی و حرفه ای دانست و اظهار کرد: هر تولیدی به بازار خاص خود نیاز دارد؛ لذا بازاریابی یک فن است و کار هرکسی نیست.

امام جمعه گرگان به مدیران فنی و حرفه ای استان گلستان توصیه کرد: در محدوده کاری خود، نگاهتان را فراتر از افق تعیین شده قرار دهید، برای دستیابی به اهداف، آموزش‏های فنی و حرفه ای باید همگانی شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دایره علم و دانش نامحدود است، خاطرنشان کرد: طبق مبانی دینی ما، انسان همواره باید دانشجو یا معلم باشد، ویژگی ما انسان ها این است که درپی دانستن باشیم.

وی اظهار کرد: ایرانی ها روزگاران گذشته پرچمدار علم و دانش در جهان بودند، اکنون هم استعدادهای بسیار خوبی داخل کشور داریم که باید از آنها برای احیای جایگاه علمی گذشته حمایت شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ماهواره را یکی از عوامل متزلزل کردن بنیان های خانواده و یکی از دلایل کاهش میزان مطالعه در کشور دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا