گوناگون

پیکر پریسا پیروان با حضور پرشور هنرمندان پاکدشت تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز مراسم تشییع پیکر پریسا پیروان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان اجرایی، هنرمندان و فعالان هنری و علاقه مندان به هنر، در پاکدشت برگزار شد.

پریسا پیروان، دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشگاه شاهد و مؤسس آموزشگاه «نبض هنر» بامداد روز جمعه در منزل شخصی اش واقع در پاکدشت دارفانی را وداع گفت.

از جمله افتخارات وی در شهرستان پاکدشت می توان به آموزش هنرجویان بسیاری در رشته های سیاه قلم، آبرنگ، رنگ روغن و طراحی و همچنین برگزاری چندین نمایشگاه در شهرستان پاکدشت اشاره کرد.

حسن اسلامی فر در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنرمندان در انقلاب اسلامی ایران جایگاه ویژه و ممتازی دارند به طوری که انقلاب اسلامی ایران رنسانس فرهنگی و هنری اصیل و معنوی بوده و بی‌تردید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب بزرگ و شکوهمند بازگشت به خویشتن در عرصه‌های فرهنگی و هنری است.

مرحومه پیروان از هنرمندان خوب و فعال منطقه و شهرستان پاکدشت بود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت افزود: اهداف مذهبی و فرهنگی مهمترین تفاوت نظام اسلامی با دیگر حکومت های موجود است، انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی و با هدف والای استقرار قوانین و موازین الهی در کلیه شئونات فردی و اجتماعی مردم ایران رخ داد.

اسلامی فر گفت: هنرمندان پاکدشتی در عرصه های مختلف هنری نظیر خطاطی، نقاشی، بازیگری،معرق کاری و… پتانسل و استعدادهای فراوانی دارند و در صورت حمایت مسئولان و با تجمیع این هنرمندان، می‌‌توان گام‌های ارزشمندی در عرصه تبلیغ دین با ابزار هنر انجام داد و شاهد دست‌آوردهای خوبی نیز در این عرصه شد.

وی ادامه داد: پاکدشت پتانسیل خوبی را در زمینه هنر داراست و باید بسترهای مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان و فرهنگیان این منطقه فراهم شود تا بتوانیم دورانی که پاکدشت جایگاه ویژه ای در فرهنگ داشته را دوباره زنده کرد زیرا این منطقه توانایی این امر را داراست.

این مسئول تأکید کرد: مرحومه پیروان از هنرمندان خوب و فعال منطقه و شهرستان پاکدشت بود که سابقه برگزاری چندین نمایشگاه نقاشی را در این شهرستان داشته و به تربیت شاگردان متعددی در زمینه های هنری پرداخت.

وی یادآور شد: مرحومه پیروان با تأسیس آموزشگاه هنری سعی کرد تا فعالیت هنری خود را با نظم و امکانات بهتری دنبال کند و دغدغه وی در زمینه ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان جای تقدیر و تجلیل دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا