گوناگون

صنایع دستی هرمزگان در راه جهانی شدن

کارآفرین برتر هرمزگانی بعد از درخشش در نمایشگاه‌های صنایع دستی 2008 و 2013 ترکیه، همچنین 2014 ایتالیا این بار به بزرگترین فستیوال صنایع دستی چین دعوت شده است.

این جوان هرمزگانی که به عنوان تنها نماینده مردم ایران راهی گوانگجو چین می‌شود، تاکنون افتخارات زیادی در زمینه صنایع دستی برای استان به ارمغان آورده است و طبق گفته‌هایش قصد جهانی کردن صنایع دستی هرمزگان را در سر دارد.

ناصر رهسپار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: به عنوان کارآفرین برتر هرمزگان در زمینه صنایع دستی عزم خود را در جهت جهانی کردن صنایع دستی استان جزم کرده‌ام و تا تحقق این امر که اکنون اندکی از راه آن پیموده شده، پیش می‌روم.

وی در خصوص حضور در نمایشگاه چین گفت: این نمایشگاه که تحت عنوان جاده ابریشم با حضور کشورهای صاحب نام دیگر در زمینه صنایع دستی در شهر گوانگجو برگزار می‌شود یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که هر ساله در کشور چین برپا می‌شود.

این کارآفرین هرمزگانی در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه لباس‌های محلی استان، رودوزی‌های سنتی و حصیر بافی ارائه خواهد شد و هدف از ارائه آنها نمایش صنایع دستی و فرهنگ خاصِ هرمزگان است و در این زمینه تلاش خود را برای بین‌المللی کردن صنایع دستی هرمزگان انجام می‌دهم.

رهسپار با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر برای ارائه صنایع دستی استان مساعدت بیشتر مسئولان ار می‌طلبد، گفت: کشورهای دیگر بازار خوبی برای ارائه صنایع دستی استان هستند و این نیازمند توجه مسئولان است که به صادرکنندگان حمایت بیشتری کنند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه جاده ابریشم چین از 9 تا 12 آبان ماه در شهر گوانگجو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا