گوناگون

صندوق توسعه‌ ملی، از ظرفیت‌های امروز کشور

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برای اختصاص منابع باید شاخص‌ها را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، «جبار کیانی‌پور»، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج رئیس اتاق بازرگانی سمنان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با حضور روسای اتاق بازرگانی سراسر کشور در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: صندوق توسعه‌ی ملی، یکی از ظرفیت‌های امروز در کشور است که به‌وسیله‌ی آن خدمات ویژه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: متأسفانه به‌علت سازوکارهایی که در صندوق توسعه‌ی ملی وجود دارد به استان‌های کمتر توسعه‌یافته منابع کمتری اختصاص داده می‌شود.

کیانی‌پور افزود: بانک‌های عامل با صندوق توسعه‌، قوانین خشنی را تنظیم کردند که باعث شده از منابع استفاده‌ی بهینه نشود و بیشتر تسهیلات به استان‌های برخوردار سوق داده می‌شود.

وی با بیان این‌که برای اختصاص منابع باید شاخص‌ها در نظر گرفت، تصریح کرد: از منابع صندوق توسعه‌ی ملی استان‌های توسعه‌یافته استفاده می‌کنند که مجهزترند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: دولت باید راهکارهایی را ارائه دهد که استان‌های کمتر توسعه‌یافته از ظرفیت صندوق توسعه‌ی ملی بیشتر استفاده کنند. هم‌چنین تجربیات استان‌ها از طریق مدیرکل اقتصادی در اختیار استان‌های دیگر قرار داده شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا