گوناگون

صندوق حمایت از تولیدات بهبود یافتگان اعتیاد راهی برای بازگشت آنها به جامعه است

81214854 5784572

ˈ فرزین رحیم نظری ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت فرارسیدن پنجم دی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود:زمانی که فردی به مصرف موادمخدر وابسته می شود، مسائل عدیده ای برای او به وجود می آید که خارج شدن از مسیر زندگی اجتماعی سالم یکی از این مسائل است.

وی اظهار داشت :این گونه افراد پس از مدتی شغل و موقعیت اجتماعی خود را از دست می دهند و در بسیاری از موارد، حتی اگر فرد بتواند وابستگی خود را کنار بگذارد، بازگشت او به چرخه کار به سختی انجام می پذیرد.

رحیم نظری با بیان اینکه موضوع حمایت از بهبودیافتگان اعتیاد یکی از مسائل مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر است ، ادامه داد:تجربه نشان داده، برای رهایی کامل از اعتیاد، حمایت های پس از بهبودی نقش اساسی در پیشگیری از عود اعتیاد و بازگشت فرد به چرخه زندگی سالم اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد : تلاش ها و هزینه هایی که برای درمان یک فرد وابسته به مصرف موادمخدر و روان گردان انجام می شود، زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که حمایت های پس از بهبودی برای او و خانواده اش در نظر گرفته شود.

رحیم نظری با اشاره به اینکه خانواده فرد بهبودیافته جدا از او نیست و صیانت از خانواده های این قشر از جامعه نقش مهمی در سالم ماندن آن ها دارد، گفت : باید هماهنگی های اجتماعی زیادی بوجود آید تا فرد بهبودیافته بتواند در مسیر تولید و زندگی اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: در سال های اخیر، مراکز درمان و بازپروری معتادان در کنار قطع وابستگی فرد به مصرف مواد، موضوع حرفه آموزی آنان را نیز در دستور کار قرار داده اند، بنابر این به نظر می رسد، حمایت از تولیدات این بهبودیافتگان برای ورود آن ها به چرخه کار لازم است.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار امیدواری کرد که بزودی صندوق حمایت از تولیدات بهبود یافتگان اعتیاد تشکیل شود و با توجه به اینکه تعداد زیادی از بهبودیافتگان دارای خانواده هستند، حمایت اقتصادی از آن ها نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از عود اعتیاد دارد.

5 تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و به همین مناسبت قرار است 100 تن مواد مخدر در سراسر کشور آتش زده می شود.

اجتمام (4)**9022**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا