گوناگون

صنعتگران و كارآفرينان يزد شرايط اشتغال خانواده هاي زندانيان را فراهم كنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين حيدري، عصر امروز در جلسه مجمع عمومي انجمن حمايت از زندانيان استان يزد اظهار داشت: بيكاري از يك سو و هزينه هاي بالاي زندگي از سوي ديگر همچنين حضور سرپرست خانواده در زندان، مسائل و مشكلات بسياري براي خانواده هاي زندانيان رقم مي زند.

وي بيان كرد: خانواده زندانيان در مجرم بودن سرپرست و نان آور خود مقصر نيستند بنابراين تحمل فشارهاي بيش از حد زندگي براي آنها، شايسته نيست.

حيدري خاطرنشان كرد: در برخي مواقع ممكن است فشارهاي زندگي، زمينه وقوع جرم در خانواده ها را نيز فراهم كند، خاطرنشان كرد: برخورد با مجرم در زندان نبايد سبب شد تا زمينه حضور مجرمان ديگر در جامعه فراهم شود.

وي تاكيد كرد: بر همين اساس اشتغالزایی و کارآفرینی برای خانواده زندانیان با کمک امکانات انجمن حمایت از زندانیان و خیران در اولویت کارها باشد.

IMG19374294

حیدری افزود: انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با کمک افراد متدين و خير يزد بسیار پر تلاش و کوشا بوده و چند سال متوالی است که مقام اول کشور را کسب كرده است.

حضور 3400 زنداني در زندانهاي استان يزد

وی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و 400 نفر از افراد بزهکار در زندان های استان یزد بسر مي برند كه همه اين افراد داراي خانواده هستند و خانواده هاي آنها بايد تحت حمايت قرار گيرند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد نیز در این مجمع اظهار داشت: از ابتدای سال 92 تا پایان سال بیش از دو میلیارد و 920 میلیون ریال بصورت نقدی و غیرنقدی به 550 خانواده تحت پوشش این انجمن پرداخت شده است.

عباسعلی امینی افزود: مبلغ یک میلیارد و 518 میلیون و 261 هزار ریال  نیز به 435 خانواده تحت پوشش پرداخت شده است.

IMG19373901

وی ادامه داد: مبلغ 367 میلیون و 400 هزار ریال به صورت پرداخت نقدی و موردی به خانواده زندانیان بوده که شامل قبوض آب ، برق ، گاز و اجاره خانه، هزینه در مانی و مساعدت مالی است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد گفت: مبلغ 828 میلیون و 800 هزار ریال نیز به صورت توزیع سبد کالا در مناسبت های ملی و مذهبی به خانواده های زندانیان داده شده که شامل حبوبات، برنج، روغن، گوشت ، مرغ و… بوده است.

امینی افزود: در زمینه مساعدت به زندانیان و زندان ها نیز مبلغ 557 میلیون و 950 هزار ریال هزینه شده و در زمینه تشکیل کلاس های آموزش مهارت های دهگانه زندگی به خانواده زندانیان و فرزندانشان نیز مبلغ 196 میلیون و 500 هزار ریال هزینه شده است.

راه اندازي انجمن حمايت از زندانيان در شهرهاي ابركوه و خاتم

وی ادامه داد: به منظور تاسیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان های ابرکوه و خاتم نیز مبلغ 88 میلیون و 200 هزار ریال هزینه شده و در جهت تاسیس دارالقران نیز مبلغ 21 میلیون ریال به کانون اصلاح و تربت پرداخت شده است.

IMG19373276

مدیرعامل انجمن حمایت از  زندانیان استان یزد گفت: در بخش اشتغال به منظور جلوگیری وقوع آسیب های اجتماعی، کارگاه خیاطی و دوخت لباس عروسک با تجهیزات کامل با پیگیری انجمن حمایت از زندانیان دایر شد و 50 نفر از مددجویانی که مهارت داشتند مشغول به کار شده و دستمزد آنها به صورت ماهیانه پرداخت شده است.

در اين مراسم با انتخاب اعضا، سعیده رامش و محمدرضا عرشیان دوباره به مدت یک سال به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان استان یزد انتخاب شدند.

———–

عكس: مسعود ميرجليلي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا