گوناگون

صنعت قطعه سازی خودرو خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید رونق گرفت

81223686 5799772

سید ˈحسن حسینیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته صنعت قطعه سازی خودرو خراسان رضوی از وضعیت بحرانی خارج شده است، به طوری که برخی از واحدهای قطعه سازی با شرکت های بزرگ خودرو ساز قراردادهای خوبی را منعقد کرده اند.

وی پیش بینی کرد با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش تولید خودرو ، وضعیت صنایع خودروسازی استان نیز طی ماه های آینده بهتر شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 200 قطعه ساز خودرو در استان فعالیت می کنند و 12 درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می شود.

حسینی افزود: برای تقویت صنعت خودرو در کشور دولت باید حمایت جدی از قطعه سازان داشته باشد و به لحاظ سرمایه گذاری و تجهیزات به این صنعت کمک کند.

وی بیان کرد: بخش قطعه سازی خودرو در صورت حمایت دولت می تواند 50 تا 60 درصد ارزش افزوده به همراه داشته باشد، بنابراین بهتر است تمرکز بر روی کیفیت خودروسازی و قطعه سازی بیشتر شود و ظرفیت و توان قطعه سازان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: هرچند تصویب قوانینی همچون جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تجمیع عوارض، پرداخت جوایز صادراتی، یکسان سازی نرخ ارز و حذف موانع گمرکی در راستای ایجاد شرایط بهتر برای صنعت قطعه سازی مفید بوده، اما انتظار صنعتگران این عرصه مبنی بر اجرای درست قوانین مزبور برآورده نشده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از راه حل های حمایت دولت از تولید، گرفتن مالیات از واسطه هاست، گفت: در حالی که بیشتر مالیات کشور را حقوق بگیران و بخش تولید می دهند، بخش های واسطه ای سهم چندانی در مالیات ندارند.

وی رکود را مهمترین مشکل کنونی بخش تولید کشور عنوان کرد و گفت: رکود بازار سبب انباشت کالا در انبارها می شود و این مساله به معنی حبس نقدینگی است.

وی افزود: دولت برای خروج تولید از رکود باید توجه بیشتری به بخش صادرات داشته باشد و با در نظر گرفتن جوایز صادراتی بیشتر بستر افزایش مبادلات کالا را فراهم کند تا مانع از دپوی محصولات در انبار کارخانجات شود.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا