گوناگون

ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های قم

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار قم با بیان این‌که «قم نماد علم در جهان اسلام است» گفت: باید کرسی‌های علمی در مراکز مختلف این شهر اعم از حوزوی و دانشگاهی پرشور و نشاط برپا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی در همایش حاصل عمر امام که در سالن همایش‌های دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی بارز شهید مطهری معلم بودن وی بود که در تمامی دوران‌های تحصیل لحظه‌ای از علم‌اندوری و تدریس غفلت نکرد. شهید مطهری در راه مبارزه با تحجر همیشه فعال بود و همیشه در مقابل افراط ‌گری به پا می‌خواست.

وی با اشاره به این‌که «دشمنان سعی در نابودی افکار شهید مطهری داشتند» اظهار کرد: با کمک و خواست خدا امروز شاهدیم که افکار و عقاید شهید مطهری در کشور زنده است و از سوی دیگر جوانان از بیشترین افرادی هستند که از اندیشه ایشان استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری در میان اساتید هئیت علمی دانشگاه و حوزه علمیه بسیار محترم بودند و همیشه با دانشجویان به خوبی برخورد می‌کرد و سعی در علم آموزی آنان داشتند.

معاون سیاسی – امنیتی استانداری قم با اشاره به تحصیل علم در قم اظهار کرد: قم یکی از شهرهایی است که در زمینه تحصیل، دختران و پسران از آن استقبال می‌کنند، البته با بررسی‌های انجام شده مشاهده کردیم که در زمینه تحصیل دانشجویان دختر ما با کمبودهایی مواجه هستیم که با سعی و تلاش برخی از این مشکلات و کمبود‌ها رفع گردید.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم یکی از حوزه‌های علمیه است که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برکات و نعمت‌های فراوانی را کسب کرده است و در راه ترویج اسلام زحمات زیادی کشیده است.

وی با اشاره به این‌که «قم نماد علم در جهان اسلام است» اظهار کرد: قم خاستگاه علم‌آموزی در جهان است و در روایت داریم که علم از قم به سایر نقاط جهان انتشار پیدا می‌کند و از همین رو باید از این نعمت استفاده بهینه کرد.

بنایی خاطرنشان کرد: باید سعی در کسب کرسی‌های تولید علم داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر آبادانی و رشد جامعه گامی برداریم. از سوی دیگر با این اقدام روایت‌های ائمه اطهار(ع) تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا