گوناگون

ضرورت نهادینه کردن آموزه‎های مهدوی در جامعه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ و آموزه‎های مهدوی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران در مراسم افتتاحیه سلسه نشست‌های تکمیلی معارف مهدویت با عنوان “اوج انتظار”، با اشاره به تقاضا و استقبال گسترده جوانان و دانش پژوهشان از برگزاری دوره‌های دینی و مهدویت شناسی، برگزاری دوره تکمیلی نشست‌های مهدویت را یک ضرورت دانست.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های دینی و مهدویت شناسی از راه‌های رفع شبهات و گرایش دادن جوانان به مباحث مهدوی است.

کارگران با اشاره به همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری این همایش تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء و افزایش آگاهی جامعه نسبت به مباحث مهدویت و ظهور وظیفه همگانی است، بر همین اساس دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و صداوسیما با جدیت و برنامه ریزی دقیق در این عرصه وارد شده‎اند.

کارگران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ و آموزه‎های مهدوی در جامعه، رفع شبهات و گرایش دادن جوانان به مباحث مهدوی را مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه برشمرد و گفت: یکی از راه‌های پاسخگویی به شبهات جوانان در حوزه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار در جامعه، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند پایه‌های اعتقادی و دینی جوانان ما در عرصه مهدویت را متزلزل کنند، شبهه افکنی را مهم‌ترین نقشه دشمنان در عصر حاضر دانست و تاکید کرد: وظیفه سنگینی بر دوش مبلغین مهدویت است چرا که باید در این عرصه با قدرت وارد شوند و در مقابل این دشمنی‎ها بایستند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دشمن در عرصه مهدویت با تمام امکانات و تجهیزات خود به میدان آمده، بنابراین ما هم باید در مقابل جلسات مهدویت را به صورت تخصصی برگزار کنیم و تمام امکانات خود را در راستای معرفی بهتر این موضوع مهم به کار بگیریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا