گوناگون

ضریب سلامت مادران و نوزادان البرزی افزایش می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: به‌زودی 170 تخت به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان استان اضافه می‌شود.

علی میردهقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهارکرد: با اجرای طرح بررسی کم و کاست‌های موجود در زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان استان خوشبختانه راه‌های عملی مناسبی برای ارتقای کمی و کیفی شاخصه‌های درمانی در استان البرز صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه از چهار ماه گذشته تا کنون که این طرح در استان البرز به اجرا در آمده میزان رضایتمندی شهروندان از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان استان البرز برای بهبود وضعیت درمانی استان و همچنین ارائه خدمات مناسب به بیماران از هیچ اقدامی فروگذار نیستند و با توجه به امکانات و منابعی که در اختیار دارند برای جلب رضایت شهروندان در این حوزه تلاش می‌کنند.

میردهقان تصریح کرد: با توجه به کمبود تخت در بیمارستان‌های البرز به زودی 170 تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود که 100 تخت آن در بیمارستان باهنر و 70 تخت نیز در بیمارستان کمالی جاگذاری خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در استان البرز اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف کاهش میزان سزارین تا رسیدن به استانداردهای جهانی و افزایش میزان زایمان‌های طبیعی به اجرا درآمده و خوشبختانه از ابتدای طرح با استقبال خوبی نیز مواجه بوده است.

وی در خصوص وضعیت استان البرز درزمینه اجرای طرح زایمان طبیعی، افزود: با رایگان شدن عمل زایمان طبیعی، ارائه تسهیلات رفاهی و درمانی ویژه برای مادران باردار و کاهش دغدغه‌های مالی در مدت اجرای این طرح به میزان قابل توجهی افزایش و به همان میزان تعداد زایمان‌ها با روش سزارین کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان گفت: با ترویج برنامه زایمان طبیعی بدون شک ضریب سلامت مادران و نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا