گوناگون

طارم ظرفیت های بی بدیلی برای تبدیل شدن به منطقه توریستی دارد

81144455 5661211

به گزارش ایرنا، محمد محمدی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان طارم با برخورداری از اقلیم و آب و هوای ویژه ، تنوع محصولات کشاورزی و طبیعت بکر زمینه لازم برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری و توریستی را دارد.

وی یادآورشد: نگاه ویژه مسوولان و مدیریت صحیح می تواند این شهرسنان را به قطب توریستی و اکوتوریستی تبدیل کند و طارم در رشد اقتصادی استان نیز نقش تعیین کننده ای دارد.

محمدی به مشکلات متعدد این شهرستان در حوزه های گوناگون اشاره کرد و افزود: پل چورزق هشت سال پیش کلنگ زنی و پس از اتمام این پروژه هم اکنون با مشکل معارض مواجه شده است.

وی اظهار کرد: شهر چورزق طارم نیز با جمعیت 20 هزار نفری درمانگاه شبانه روزی ندارد و برای رفع این معضل باید اقدامات اساسی انجام گیرد.

عضو شورای شهر طارم، گفت: شهرستان طارم از مناطق پر آب استان و کشور محسوب می‏ شود و فقط دو ماه از فصول گرم سال با کم آبی مواجه شود.

وی یادآورشد: وجود 22 رودخانه فصلی و رودخانه‎های بزرگی چون قزل اوزن ظرفیت بزرگی در این شهرستان ایجاد کرده که با مهار این آب‎ها و احداث یک سد انحرافی می ‏توان حتی آب شرب استان را تامین کرد.

محمدی افزود: ‎راه های ارتباطی روستاها و شهرهای شهرستان طارم از مهم‏ترین مشکلات این شهرستان به شمار می ‏رود و نیازمند بازسازی است.

عضو شورای شهر مانشان نیز از عدم اجرای طرح هادی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: مشوولان استانی به این موضوع توجه داشته باشند.

حسین فرامرزلو، افزود: شهرستان ماهنشان از قطب‎های کشاورزی و معدنی استان زنجان به شمار می‎رود، و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری کمک بسیار بزرگی در توسعه استان و اشتغالزایی است.

وی اظهار کرد: راه مواصلاتی جاده دندی به زنجان نیز با گذشت چند سال از کلنگ‎زنی آن فقط کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

عضو شورای شهر مانشان گفت: این شهرستان در تولید محصولات باغی انگور و زردآلو از قطب‎های کشاورزی استان زنجان به شمار می‎رود، و ایجاد صنایع تبدیلی به توسعه این شهرستان کمک فراوانی می کند.

وی یادآورشد: بخش انگوران در شهرستان ماهنشان با دارا بودن 20 هزار نفر جمعیت از داشتن درمانگاه شبانه روزی محروم است.

522/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا