گوناگون

طاووسک رضوانشهر به زیستگاهش برگشت

طاووسک زخمی در رضوانشهر تیمار شد و به زیستگاهش برگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر پس از 4 روز تیمار و نگهداری از یک قطعه طاووسک اقدام به رهاسازی این پرنده در زیستگاهش کردند.

مهندس عاشوری- کارشناس پرنده‌شناس گیلان- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: طاووسک یکی از پرندگان آبزی تالاب انزلی است. پرهای بدن این پرنده آبی و پاها، انگشتان، نوک و محافظ جلوی پیشانی اش به رنگ قرمز است به راحتی از نی‌ها بالا رفته و بر روی نیزارها حرکت می‌کند.

وی افزود: محل زندگی‌اش نیزارهای انبوه، تالاب‌ها و دریاچه‌هاست و در میان آنها لانه می‌سازد. طاووسک از جوانه درختان، مواد گیاهی و بی‌مهره‌ها تغذیه می‌کند. این پرنده، بومی گیلان، مازندران و جلگه خوزستان و سیستان است.

وی خاطرنشان کرد: طاووسک به‌ خاطر خشک‌ شدن نیزارها در معرض خطر انقراض قرار گرفته و شکار آن ممنوع است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان در ساعت شش صبح امروز در منطقه صفرمحله دیناچال در داخل کومه احداث شده جهت شکار پرندگان، به یک نفر شکارچی با هویت معلوم برخورد کردند که در حال شکار بود.

بلافاصله ادوات شکار وی شامل یک قبضه سلاح غیرمجاز، چاقو و فشنگ کشف و ضبط و متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا