گوناگون

نماینده مردم کرمان خواستار برپایی نمایشگاه دائمی فرش شد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به منظور احیاء صنعت فرش کرمان، نمایشگاه دائمی فرش کرمان پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “محمدرضا پورابراهیمی” در جلسه توسعه مثلث اقتصادی شهرستان با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان اظهار کرد: این مجموعه نمایشگاهی به رغم آنکه برخی معتقد بودند به‌دلیل فاصله زیاد با شهر مورد توجه قرار نخواهد گرفت، نمایشگاه‌های برگزار شده در آن بازدیدکننده زیادی داشت.

وی اظهار کرد: مجموعه نمایشگاهی جنوب‌شرق تنها برای برگزاری نمایشگاه دیده نشده بلکه فرصتی برای ارتقاء وضعیت اقتصادی استان و ارائه و توانمندسازی فعالیت‌های اقتصادی استان است.

پورابراهیمی افزود: باید به منظور احیاء صنعت فرش کرمان، نمایشگاه دائمی فرش کرمان یا نمایشگاه صنعت پسته پیگیری شود.

وی افزود: لایحه 30 ماده‌ای دولت در رفع موانع تولید نهایی شده و به زودی در دستور کار علنی مجلس قرار خواهد گرفت که به نظر می‌رسد با تصویب آن اقدامات خوبی در بخش اقتصاد انجام شود.

“محمدمهدی زاهدی” نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه دائمی در استان گفت: وجود یک نمایشگاه دائمی در استان یکی از امور واجبی است که باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک نمایشگاه دائمی در بحث صنایع دستی و تولیدات خانگی به طور قطع کمک بزرگی در احیاء صنایع دستی کهن کرمان می‌کند.

فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: تاکنون شش جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کرمان تشکیل شده است که بحمدالله توفیقات خوبی در زمینه‌های اقتصادی حاصل شده است.

“محمدعلی توحیدی” گفت: امیدواریم با تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود بتوانیم قدری از مشکلات اقتصادی مردم و بخشی از دغدغه اشتغال جوانان را کمتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرح‌های موفقی که بخشی از تصمیمات آن در همین جلسات گرفته شده و به صورت موفق در حال انجام است تعدادی از پروژه‌های شهرداری است، پروژه مجموعه و بزرگراه کوثر، ساماندهی خیابان شریعتی و بافت قدیم شهر، پارکینگ‌های طبقاتی، مناسب‌سازی، بهینه‌سازی و فعالیت‌های عمرانی بازار قدمگاه و بازار مظفری کرمان، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و … که در حال اجرا هستند نتایج تصمیمات این جلسات است.

توحیدی ادامه داد: از دیگر طرح‌هایی که در جلسات مثلث توسعه اقتصادی شهرستان مطرح شده، مجموعه نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق است که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است، همچنین مشکلاتی که شهرک صنعتی خضرا با آن مواجه بود با همفکری و همکاری مسئولین برطرف شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا