Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

حفظ اصالت ۴۰ ساله در طراحی خودروهای مرسدس بنز + عکس

حفظ اصالت ۴۰ ساله در طراحی خودروهای مرسدس بنز موضوعی است که همواره مورد توجه خاص علاقه مندان به این برند قرار قرار گرفته است . در این میان اگر شما هم از علاقه‌ مندان به سدان‌ های قدیمی W123 بنز هستید، باید به بررسی مدل‌های آتی W213 کلاس E بپردازید. این ارزیابی به شما نشان خواهد داد که بنز چه چشم‌اندازی را برای آینده پیش‌بینی کرده و با چه سیر تحولی به این روند و زبان طراحی دست یافته است. این رندر نه تنها یک نگاه اجمالی به ۴۰ سال تحول مرسدس بنز را نشان می‌دهد، بلکه حکایت از انقلاب صنعت اتومبیل‌سازی در طول زمان دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

طراحی خودروهای مرسدس بنز با وجود اینکه ۴۰ سال از تولید W123 می‌گذرد طوری است که ربان طراحی و  فرمول‌ های نسل‌ های پیشین در خودرو های مدرن کلاس E مرسدس بنز طرح جدید نیز به چشم می‌خورد.

از جمله ضوابط اصلی در طراحی خودروهای مرسدس بنز می‌توان به درب کشیده موتور در جلو اشاره کرد. چرا که در مدل جدید این خودرو درب موتور مانند اسلافش بدون قوس و برآمدگی ارائه شده است. این ساختار در چهل سال پیش به عنوان یکی از ویژگی‌های سدان‌ های لوکس تولید کمپانی مرسدس بنز محسوب شده است.

W123 قدیمی در اصل در ژانویه ۱۹۷۶ معرفی شد و در واقع آغاز یک موفقیت بود. به طوری که یک سال پس از آغاز تولید آن، در مدت کوتاهی پس از رونمایی به فروش رسید. تقاضای سیری‌ناپذیر خریداران تا حدی بود که مدل‌های کارکرده دست دوم نیز در سال اول با قیمت برابر محصول نو خرید و فروش می‌شدند.

بنابراین با وجود شباهت‌ ها طراحی خودروهای مرسدس بنز نسل قدیم و جدید آن در طرح ارائه شده ، به این نکته فکر کنید که اگر یکی از جوانان ۱۹۷۶ اینک طرح جدیدی از نسخه W213 کلاس E را ببینید، چه خواهد گفت ؟ جز این که به این همه دقت ، خلاقیت و حفط اصالت سر تعظیم فرو خواهد آورد.

با هم در میهن پست تصاویری از حفظ اصالت ۴۰ ساله در طراحی خودروهای مرسدس بنز سری W123 قدیمی تا W213 کلاس E را تماشا می کنیم.

 

منبع   behance

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا