گوناگون

طرحهای مشارکتی سلامت دانش آموزان خراسان رضوی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مریم احمدیان بعد از ظهر شنبه در شورای سلامت این استان در مشهد اظهار کرد: اجرای این طرحهای مشارکتی سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: طرح ملی مدارس مروج سلامت برای پنجمین سال پیاپی در استان اجرا می شودو این اداره تلاش دارد به لحاظ کمی و کیفی آن را گسترش دهد.

احمدیان با بیان این که با امضای تفاهم نامه با آستان قدس رضوی، پایگاههای تغذیه سالم در 21 مدرسه در سطح 7 ناحیه مشهد اجرا شده است، افزود: آموزش نیروهای خدماتی و صدور کارت سلامت برای آنان نیز از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

وی از برگزاری دوره های بهداشت عمومی ویژه مدیران، مربیان و بهداشت در خصوص سلامت و بیماریهای قلبی عروقی خبر داد و بیان کرد: هر ساله اداره نوسازی به بهسازی هزار مدرسه در خصوص اتاق بهداشت، فاصله آبخوری با سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات سلامتی می پردازد.

در این نشست، علی محمد حسین پور، معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با ارائه گزارشی در خصوص بیماری ایدز، گفت: در سال 91،  33 درصد رشد این بیماری حاصل تماسهای جنسی غیر کنترل شده بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آموزش همسان، آموزش مربیان، ایجادتشکلهای دانش آموزی با موضوع روبان قرمز، انجام اردو و آموزش خانواده در مدارس از جمله اقدامات پیشگیرانه این بیماری خانمان سوز است.

ندا اخروی، رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت خراسان رضوی نیزدر این جلسه وجود آسیبهای اجتماعی امروز را معطوف به عدم آموزش مهارتهای زندگی و فرزند پروری دانست.

رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت خراسان رضوی تاکید کرد: با 8 جلسه دو ساعتی آموزش مهارتهای زندگی دانش آموزان و خانواده ها می توان سبک زندگی دانش آموزان را تغییر و از رفتارهای پر خطر کاست.

بهمن کلالی، کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر آموزش بهداشت دهان و دندان دانش آموزان تاکید کرد.

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طی سه مرحله هزار پوستر و بروشور و 35 هزار کتابچه آموزشی، سرگرمی بین دانش آموزان استان با موضوع دهان و دندان، توزیع شده است.

هدایت محسنی، مدیر بخش تحقیقات و آموزش سازمان پارکها نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح اتاق طراوت در مدارس ابراز داشت:پرورش گل و گیاه به سلامت روح دانش آموزان منجر شده است.

مدیر بخش تحقیقات و آموزش سازمان پارکها افزود: در اجرای طرح 5 ساله فضای سبز مدارس،5 کتاب کار دانش آموزی و یک کتاب کاربرای مادران نیز منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا