گوناگون

طرح انتقال آب از "سوله‌گان" به رفسنجان اعتباري ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تمام فعاليت‌هايي كه در حوضه زاينده رود قرار است انجام شود بايد با هماهنگي تشكل‌هاي كشاورزي صورت گيرد، اظهارداشت: بر اين اساس كميسيون سه نفره متشكل از نماينده فرماندار، نماينده كشاورزان و استاندار تشكيل شده است تا نحوه ساماندهي و ميزان و زمان بازگشايي اين رودخانه را تعيين كنند.

وي با بيان اينكه پيشنهاد ما براي زمان بازگشايي رودخانه زاينده‌رود زماني غير از عاشوراي حسيني است، افزود: بر اين اساس براي جلوگيري از ايجاد هر گونه مشكل احتمالي مبني بر ابراز احساسات برخي از مردم با توجه به شادي‌اي كه از بازگشايي دارند اين پيشنهاد ارايه شده است.

نسبت به اتفاق ناگوار در زمان بازگشايي رودخانه در زمان عزاداري نگرانيم

استاندار اصفهان ادامه داد: مردم اصفهان داراي غيرت ديني خاص خود هستند و نگراني ما از اين است كه اتفاقي ناخوشايند در زمان بازگشايي رودخانه ايجاد شود كه موجبات ناراحتي را ايجاد كند.

وي در خصوص بازگشايي رودخانه زاينده رود نيز گفت: هر موقعي كه كميته سه نفره راي خود را اعلام كند اين رودخانه بازگشايي خواهد شد.

زرگرپور در ادامه با اشاره به طرح برخي از موضوعات در خصوص انتقال آب “سوله گان” از توابع سميرم به رفسنجان نيز بيان داشت: بحث انتقال آب از سوله گان به رفسنجان مربوط به دوره دولت سازندگي است كه در آن دولت تخصيصي داده شده است كه در حال حاضر ۱۸ سال از اين طرح گذشته است.

وي ادامه داد: بر اساس اطلاعاتي كه از دو دوره معاونت وزير نيرو بودن در ذهن دارم اين است كه زمان اين تخصيص به پايان رسيده است و ديگر اعتباري ندارد و تمديد هم نشده است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه از نظر من به عنوان كارشناس آب و كسي كه دو دوره معاون وزارت نیرو بوده‌ام به دليل عدم انجام تعهدات ديگر این طرح اعتباري ندارد، ادامه داد: اما مسئولان وزارت نيرو بر اين اعتقاداند كه اين طرح اعتبار دارد و من نيز دنبال جمع آوري اطلاعات مبني بر بي اعتبار بودن اين طرح هستم.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه به دليل تامين بخش زيادي از آب “سوله‌گان” از اصفهان بايد هرگونه اتفاقي كه در اين منطقه اتفاق مي‌افتد با هماهنگي اصفهان صورت گيرد، افزود: بنابراين بدون مشاركت و هماهنگي با اصفهان هيچ اتفاقي در اجراي اين طرح نخواهد افتاد.

زرگرپور با بيان اينكه هر چند فرض را بر اين بگيريم كه اين تخصيص هم اعتبار داشته باشد اما بايستي در اين مشاركت اصفهان موافقت خود را اعلام كند، ادامه داد: همچنين بايد توجه داشته باشيم كه اجراي طرح انتقال آب “سوله گان” به رفسنجان با توجه به شرايط موجود با هيچ منطقي سازگار نيست.

ارايه نامه ۱۲ بندي به وزير براي جلوگيري از اجراي طرح انتقال آب “سوله‌گان”

وي با اشاره به ارايه نامه‌اي ۱۲ بندي به وزير نيرو در خصوص دلايل عدم اجراي اين طرح نيز گفت: بعد از اعلام خبر اجراي اين طرح و با توجه به اطلاعاتي كه داشتم ۱۲ دليل براي عدم اجراي اين پروژه براي وزير نيرو عنوان كردم.

استاندار اصفهان به حضور دو گروه از كارشناسان وزير نيرو براي بازبيني طرح انتقال آب “سوله گان” به رفسنجان اشاره كرد و افزود: يك گروه ديگر نيز در هفته آينده براي بازبيني كارشناسي اين طرح به اصفهان سفر مي‌كنند.

وي افزود: وزارت نيرو به شركتي نيز كه قصد اجراي اين طرح را داشته اعلام كرده است كه فعلا دست به هيچ اقدامي نزند.

زرگرپور با بيان اينكه با توجه به تمام مشكلات موجود در استان در حوضه آبريز زاينده رود براي تمام آب‌هايي كه قرار است از استان خارج شود برنامه داريم، ادامه داد: اين پروژه‌ها بر اساس ترتیب زماني در دستور كار قرار مي‌گيرد.

وي افزود: ما صد درصد با اجراي طرح انتقال آب از “سوله گان” به رفسنجان مخالفيم و هرگونه اتفاقي در حوضه آبريز استان با توجه به تعريف مديريت يكپارچه آب بايد با اصفهان هماهنگ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا