گوناگون

بازدید هیئت بازرگانی تونس از توانمندی های استان البرز/ زمینه همکاری های مشترک بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه هیئتی 15 نفره از اتاق بازرگانی استان قابس کشور تونس با هدف آشنایی با توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز و گفت وگو برای همکاری دوجانبه وارد این استان شد.

این هیئت با ورود به البرز از یک موسسه تحقیقاتی پزشکی و دارو سازی و یک کارخانه تولیدی لوازم خانگی بازدید کرد.

بعد از ظهر نیز  نشستی مشترک با جمعی از مسئولان استان و فعالان اقتصادی و این هیئت برگزار و زمینه همکاری های مشترک و توسعه مبادلات تجاری بررسی شد.

حسین طوسی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در ابتدای نشست مشترک این هیئت که با حضور جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان عصر چهارشنبه در محل اتاق البرز برگزار شد، گفت: به منظور توسعه  مبادلات تجاری سفرهای زیادی توسط هئیت تجاری اتاق بازرگانی ایران به کشور تونس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور تونس  یکی از کشورهای مسلمان و پیشرفته عربی است، افزود: متاسفانه مناسبات تجاری بین این دو کشور  پایین بوده و رضایت بخش نیست و امیدواریم با شناخت از توانایی های یکدیگر سطح این روابط را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی این را دارد که بسیاری از کالاهای وارداتی کشور تونس را تامین کند.

طوسی ادامه داد: یکی از دلایل ضعیف بودن ارتباط  تجاری ین دو کشور  عدم شناخت تجاری از یکدیگر است که امیدواریم با شناخت  دو کشور  تعاملات تجاری بین دو کشور افزایش یابد. این نشست با فعالان اقتصادی این استان برای ارتباطات و تعاملات تجاری و آشنایی بین تجار دو کشور دارای اهمیت است.

 وی با اشاره به اینکه تونس می تواند به عنوان دروازه ورود و صادرات کالا به آفریقا باشد افزود: باید بستر و امکانات لازم برای فعالیت سرمایه گذاران دو کشور فراهم شود.

شگفت زدگی هیئت تونسی از توانایی صنعتی البرز

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی جنوب شرق تونس (قابس) با اشاره به بازدیدهای خود از دو واحد صنعتی و پزشکی  این استان گفت: از دانش و کیفیت  محصولات این صنایع شگفت زده شده ام و فعالیت های آنها قابل تمجید است.

“رضی کیلانی” افزود:اطلاعات بازدیدهای امروز را به همکاران مربوطه در کشور تونس برای ارتباطات و تعاملات تجاری انتقال خواهم داد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس باعث آشنایی بیشتر این کشور با امکانات ایران و این استان شد که قابل تمجید است و به دلیل سنت های مشترک بین دو کشور لذا ارتباط تجاری موفق بین این دوکشور مثال زدنی خواهد شد.

وی با اشاره به حضور فعالان اقتصادی و استقبال از آنها گفت: باعث خوشحالی ما است که با همکاری و تعاملات تجاری  مشترک  آینده پر باری را با یکدیگر بسازیم.

استانداری از توسعه تجاری بین دو کشور استقبال می کند

 مدیر کل امور اقتصادی استانداری نیز در ادامه این نشست گفت: بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر  در سطح ملی در این استان مستقر بوده و یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود.

“صمد بهزاد”  با اشاره به اینکه بیش از 13 درصد از صنایع کشور در این استان واقع شده است  گفت: بزرگ ترین تولید قطب بیو لوژیک در سطح خاورمیانه را داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین بزرگترین تولید کننده  فاکتور هفت و  بیماری ام اس  در دنیا  در این استان مستقر است.

وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل بالای این استان در بخش صنعتی می تواند تبادلات تجاری خوبی با کشور تونس داشته باشد.

لزوم آشنایی کامل از نیازهای دو کشور

معاون صنعت، معدن وتجارت استان البرز نیز گفت: آشنایی کامل از نیازهای بین دوکشور در تعاملات تجاری موفق موثر خواهد بود.

“رامین ربیعی ” ادامه داد:امیدواریم ارتباطات تجاری بین این دو کشور به این نشست ها معطوف نشود و بتوانیم تعاملات اقتصادی خوبی برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز صنایع  بزرگ همانند خودرو ،غذایی،نفت،پتروشیمی،گاز و خودرو را در خود جایی داده است گفت: امیدواریم تبادل تکنولوژی و تجاری قوی بین دو کشور برقرار شود.

 در پایان این نشست تفاهم نامه مشترکی به منظور توسعه همکاری ها و مبادلات تجاری اقتصادی بین دو اتاق به امضا رسید.

همچنین فعالان اقتصادی به معرفی واحد های صنعتی خود پرداخته و هیئت تجاری تونس را با فعالیت های خود آشنا کردند.

اهدای نشان اتاق های قابس و البرز به روسای اتاقها از دیگر برنامه های این نشست بود.

 براساس این گزارش امضای قرارداد در حوزه های مهندسی عمران جاده و ساختمان، پزشکی و دارویی، بتن و ساختمان، حمل و نقل، مبلمان و لوازم خانگی و تجارت محصولات کشاورزی با  طرف تونسی در میزهای مشترکی که برای ملاقات رودروی تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی این استان آماده شده بود، صورت گرفت.

 به گزارش مهر، این هیئت تونسی که قرار بود شامگاه چهارشنبه به کشور خود بازگردد، با توجه به قابلیتها وپتانسیل های خوب استان البرز برنامه خود را تغییر داده و با لغو سفر خود تصمیم گرفتند امشب نیز در البرز ماندگار شوند. این هئیت قرار است امشب و فردا از بخشهایی از البرز بازدید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا