گوناگون

طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان قصرشیرین اجرا می شود

81149996 5670391

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈافشین رضاییˈ روز یکشنبه در جلسه شورای بهداشت قصرشیرین افزود: با اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، دولت یازدهم عمده درآمدها را به سمت بهداشت و درمان سوق داد و بیش از 10 هزار میلیارد ریال علاوه بر اعتباراتی که به این بخش تخصیص یافته بود، به بخش سلامت تزریق کرد.

وی تصریح کرد: سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی در بیمارستان ها با اجرای این طرح فقط 10 درصد است که باعث تحولی شگرف در بخش سلامت کشور است.

رضایی گفت: بهداشت بیش از هر موضوعی در جامعه اهمیت دارد زیرا امنیت یک جامعه مرهون سلامت آن جامعه است.

فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری دو مورد فلج شل حاد در کشور عراق مشاهده شده بود خوشبختانه در این راستا هیچ موردی در قصرشیرین مشاهده نشده و نگرانی در این زمینه نداریم.

وی گفت: قصرشیرین با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با کشور عراق و تردد روزانه بیش از یک هزار و 200 کامیون کالا دارای موقعیت ویژه ای است لذا کنترل های بهداشتی با شدت بیشتری در مرزهای آن صورت می گیرد.

وی گفت: حضور به موقع مسوولان ادارات در جلسات بهداشت الزامی است و مصوبات آن باید در قالب یک زمانبندی اجرایی شود.

وی اظهار کرد: پایگاه های مراقبت های مرزی در دو مرز خسروی و پرویزخان با همکاری سایر دستگاه ها، مراقبت های بهداشتی را انجام می دهند.

رضایی گفت: برای کنترل بیشتر موارد بهداشتی افراد زیر 15سال که قصد ورود یا خروج از مرزهای شهرستان را دارند با همکاری گذرنامه و شبکه بهداشت و درمان باید کارت واکسیناسیون را داشته باشند و در غیر این صورت از تردد آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز در ادامه این جلسه به بررسی مسایل و مشکلات بهداشتی بازارچه های مرزی پرداخت.

دکتر ˈعمران آزادی ˈ با ارایه گزارشی از روند برگزاری جلسات گذشته، خواستار همکاری و تلاش بیشتر ادارات مستقر در مرز با پایگاه های مراقبت های بهداشتی شد.

وی گفت: برای مراقبت بیشتر در شهرستان قصرشیرین در خصوص مقابله با فلج بیماری حاد شل در آینده ای نزدیک طرح واکسیناسیون افراد زیر پنج سال اجرا خواهد شد.

جمع آوری و دفع به موقع زباله در مرز پرویزخان و سطح شهر، جلوگیری از عرضه مرغ زنده و کشتار دام، جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در مرز پرویزخان، اتلاف سگ های ولگرد، پیگیری وضعیت سرویس های بهداشتی پرویزخان و عرضه بهداشتی یخ در این مرز از مصوبات این جلسه بود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.ک/2

707/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا