گوناگون

هلال احمر نیز خود را مسوول ارتقای سلامت جامعه می داند

81149997 5670392

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سیداحمد موسوی» روز یکشنبه در نشست خبری که بمنظور تشریح برنامه های هفته هلال احمر در این سازمان برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه دولت «تدبیر و امید» به ارتقای نظام سلامت در کشور گفت: هلال احمر نیز براساس اساسنامه خود به حمایت از دولت و وزارت بهداشت می پردازد.

وی با بیان اینکه اکنون مردم 70 درصد هزینه درمان را خود می پردازند، افزود: هلال احمر آمادگی کامل دارد که در این امر دولت را کمک کند.

موسوی همچنین تحول در برنامه های هلال احمر را از برنامه های مهم سال 93 این جمعیت عنوان کرد و گفت: تحول در زمینه نرم افزاری و عبور از برنامه های سخت افزاری از برنامه های پیش روی این سازمان است.

وی افزود: این تحول نرم افزاری بر چهار اصل آینده نگری، دانش بنیان بودن، خلاقیت و ارزش مداری استوار است.

موسوی، تحولات نرم افزاری در سازمان هلال احمر را منتج به راه اندازی مرکز آینده نگری عنوان کرد و گفت: در این مرکز، آمادگی برای مقابله با بروز حوادث برنامه ریزی می شود. همچنین در این مرکز قرار است حوادث را پیش از وقوع رصد کنیم.

وی هدف از ایجاد این مرکز را مدیریت بحران عنوان کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تغییرات اقلیمی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود، گفت: تغییرات اقلیمی چالشی برای تمام جوامع است که می توان در این مرکز آینده نگری در مورد آن تحقیق و بررسی کرد.

هفته هلال احمر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

ادامه دارد…

اجتمام(3) ** 3377 ** ل.الف.ی ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا