گوناگون

طرح تفحص از مسکن مهر پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی ارائه می شود

81137681 5649540

ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، مکانیابی نادرست اجرای این طرح در برخی استان ها، انحراف برخی اعتبارات اختصاص یافته به اجرای طرح و انتخاب پیمانکاران و نوع مصالح به کار رفته در ساخت واحدهای مسکن مهر را از محورهای مورد نظر برای طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر بیان کرد.

وی با انتقاد از نحوه اجرا و واگذاری مسکن در این طرح به متقاضیان، گفت:در بسیاری از استان ها، برخی تعاونی های مجری طرح به خواسته های مستریان بی توجهی کرده و پاسخگوی مردم نیز نیستند.

زمانیان دهکردی با ادعای اینکه برخی با سوء استفاده از تسهیلات این طرح به درآمدهای میلیاردی رسیده ولی به تعهدات خود در قبال تحویل واحدهای مسکن به مردم عمل نکردند، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از سوی جمعی از مالکان و تحویل گیرندگان این واحدها در کشور، مصالح استفاده شده در ساخت این واحدها از نوع نامرغوب بود و در ساخت برخی واحدهای تحویل شده به مردم نیز نظارت کافی از سوی دستگاه های مسئول انجام نشد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت بر حسن اجرای این طرح، گفت:نظارت ناکافی برخی مسئولان در دولت پیشین باعث شد، برخی دلالان و واسطه ها نیز از این بازار سوء استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور خواست با ورود به این موضوع، به تخلفات اتفاق افتاده در این خصوص رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا، طرح تحقیق و تفحص از پروژه های مسکن مهر کشور در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان نیز خواستار رسیدگی به اجرای برخی آنها شدند که از دستور کار نمایندگان آن دوره مجلس خارج شد.

547/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا