گوناگون

طرح تفکیک زباله از مبدا در اردبیل بزودی آغاز خواهد شد

حسین فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: این طرح هم اکنون در ادارات و دستگاه های اجرایی استان اجرا می شود، اما اجرای این طرح برای پسماندهای خانگی ضروری است.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله اردبیل در مدارس نیز از سه پیش آغاز شده بود، یادآور شد: در برخی از مدارس بویژه مدارس جدیدالتاسیس این طرح اجرا نمی شود که مصمم هستیم امسال طرح تفکیک زباله در تمام مدارس به اجرا بگذاریم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهری شهرداری اردبیل با اشاره به اجرای این طرح توسط یک شرکت بخش خصوصی به عنوان طرف قرارداد تاکید کرد: در قالب این طرح هفته ای یک بار زباله های تفکیک شده شهروندان از محات و درب منازل جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه جزئیات این طرح هنوز کامل نشده و نیاز به بررسی بیشتر دارد، از انتخاب منطقه یک شهری اردبیل به عنوان منطقه پایلوت در اجرای آن خبر داد.

فرزانه با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 300 تن زباله در شهر اردبیل تولید و جمع آوری می شود، تصریح کرد: این میزان در آستانه عید و چند روز اول نوروز به بیش از 400 تن نیز افزایش یافته بود.

وی ابن میزان تولید روزانه را نیازمند اجرای طرح تفکیک و به خصوص کارخانه تفکیک زباله عنوان کرد و تاکید کرد که فرهنگ حفظ و توسعه محیط زیست باید در بین خانواده ها و جامعه ترویج پیدا کند که در این خصوص آموزش مهمترین رکن برای سالم نگهداشتن محیط زندگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا