گوناگون

طرح جامع مدیریت آب در لرستان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیان پور عصر دوشنبه در جلسه ستاد خشکسالی استان اظهار داشت: طرح جامع مدیریت آب استان به عنوان یک ضرورت به منظور مبنا قرار گرفتن در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها باید تدوین شود.

وی با بیان اینکه استان لرستان طی یک دهه گذشته به دنبال خشکسالیهای پی در پی خسارات جدی دیده است، عنوان کرد: کاهش سطح آبهای زیرزمینی و خشک شدن برخی چشمه ها از تبعات خشکسالیهای 10 سال گذشته است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص استان در برخی شهرستانها هیچ گونه منبع آب پایداری وجود ندارد عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از آب مورد نیاز برخی شهرهای استان از چشمه ها تامین می شود.

کیان پور با بیان اینکه دستگاههای مرتبط برای برون رفت از مشکل کمبود آب در شهرها و روستاهای استان و تامین آب مورد نیاز مردم باید چاره ای اساسی بیندیشند عنوان کرد: همچنین باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به منظور کاهش مصرف آب و صرفه جویی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مصرف بالای آب در بخش کشاورزی عنوان کرد: باید تغییر الگوی کشت و استفاده از روشهای نوین آبیاری مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به قرارگیری در فصل تابستان و احتمال کمبود آب در برخی شهرها و روستاها یادآور شد: در این راستا تامین آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای استان به عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار دارد.

کیان پور تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و محیط زیست را از دیگر اولویتها در این بخش برشمرد و از همه دستگاههای مرتبط خواست برای رفع مشکلات در این زمینه پای کار بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا