گوناگون

طرح جامع گردشگري در سطح ملي وجود ندارد/ وزارت امور خارجه تكليف گردشگر خارجي را مشخص كند

به گزارش خبرنگار مهر، پاپلي يزدي، ظهر پنچشنبه در همايش بين المللي معماري و توريسم در سالن صباي مشهد اظهار كرد: طرح جامع و تفضيلي در سطح ملي وجود نداشته و به صورت محدود در حوزه استاني اجرايي مي شود بنابراين داشتن چنين طرحي يكي از نيازهاي جدي بخش گردشگري است.

وي با تاكيد بر اينكه در حوزه گردشگري نيازمند نظام مهندسي هستيم، عنوان كرد: بخش خصوصي مي تواند به رونق توريسم و گردشگري كمك كند زيرا دولت در همه امور دخالت دارد و امروز مجلس به اين نتيجه رسيده كه تصدي گري هاي اين بخش را كاهش دهد تا بخش خصوصي نقش فعال تري داشته باشد.  

رئيس دومين همايش بين المللي معماري و توريسم بيان كرد: گردشگري يكي از شاخصه هايي است كه به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند اما در حال حاضر سياست بين المللي روشني در زمينه گردشگري نداريم و وزارت امور خارجه بايد تكليف گردشگر خارجي و مسئله ويزا را مشخص سازد.

يزدي ادامه داد: در بحث صنعت گردشگري هنوز دست اندركاران سياست ويزادهي را مشخص نكرده اند و اين امر به حوزه گردشگري خارجي آسيب وارد مي كند.

وي بر لزوم حسن شهرت و برندسازي در حوزه توريسم تاكيد كرد و گفت: امروز اين بخش نيازمند سرمايه گذاري، اقتصاد، فرهنگسازي و آموزش است و وجود سمينارهاي اين چنيني مي تواند در روند صنعت گردشگري تحول ايجاد كند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا