گوناگون

شهردار دهلران استعفا داد

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته همین روزها بود که در شهرستان دهلران همانند همه کشور مراسم تحلیف اعضای شورای شهر دهلران برگزار شد مراسمی که اعضای شورای شهر درآن عنوان کردند که تمام تلاش وکوشش خود را برای آبادانی و توسعه فضای شهری دهلران به کار می گیرند.

اما با گذشت چندین ماه از شروع کار اعضای شورای شهر دهلران حسن مرادی رئیس شورای شهر دهلران به رغم پرکاربودن و پیگیری های فراوان که داشت به خاطر کارشکنی و مشکل آفرینی و عدم حمایت بعضی از اعضای شورای شهر دهلران استعفای خود را به مراجع ذیربط داد و تلاش ها برای بازگردانندن وی از سوی دستگاهای مرتبط بی فاید بود.

وی با دلایل و مستندات قانونی که دردست داشت باعث شد با استعفای وی موافقت شود و محمد سموری دیگر عضو شورای شهر دهلران به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد اما گویا با استعفای رئیس پیشین شورای شهر مشکلات و موانع در شورای شهر و شهرداری دهلران همچنان پابر جا است چراکه شواهد نشان می دهد که چند نفر از اعضای شواری شهر دهلران طرح سوال و استیضاح شهردار دهلران با جمع آوری امضا را در دستور کار خود قرارداده اند.

به طوری که هفته گذشته شهردار دهلران برای پاره از توضیحات با اعضای شورای شهر دهلران نشستی داشته است نشستی که افراد مخالف شهردا سعی بر استیضاح وی در همان جلسه داشته اند که بعد از پایان جلسه شورای شهر شهردار دهلران با اکثریت آرا مجدد به عنوان شهردار دهلران انتخاب می شود.

اما یک روز بعد علیرضا قاسمی شهردار دهلران بعداز جلسه با اعضای شورای شهر استغای خود را تقدیم فرمانداری، استانداری و شورای شهر دهلران داده که تاکنون استانداری با استعفای وی موافق نکرده است. در متن استعفای وی عدم هماهنگی بعضی از اعضای شورای شهر ، کارشکنی دخالت های غیر قانونی و…….. از دلایل استعفا عنوان شده است.

هزینه های جاری شهرداری به شدت کاهش پیدا کرده است

رئیس شورای شهر دهلران در این خصوص به مهر گفت: بعضی از اعضای شواری شهر طرح سئوال از شهردار را در ستور کار خود قرار دادند که ما هم برابر قانون طرح سئوال از شهردار را وصول کردیم و طی مراحل قانونی شهردار برای پاسخ گویی طرحان سئوال در شورای شهر حاضر شد.

محمد سموری عنوان کرد: در این جلسه مجدد طراحان سئوال خواستار پاسخ گویی شهردار شدند که وی به تمام سوالات مطرح شده در حضور اعضا پاسخ دادند و برابر قانون ما اقدام به رای گیری کردیم و با چهار رای موافق و سه رای مخالف، مجدد شهردار دهلران ابقا شد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه شهردار دهلران بر سرکار خود حاضر و برابر قانون به کار خود ادامه می دهد البته اگر همه دوستان به قانون تمکین کنند.

رئیس شورای شهر دهلران گفت: هیچ گونه اختلاف میان اعضای شورای شهر وجود ندارد و اگر هم اختلافی وجود دارد اختلاف سلیقه ای است و روال در شورای شهر عادی و امورات شهری به خوبی دنبال می شود.

وی اظهارداشت: محور سوالات در خصوص فضای سبز، ساخت ساز غیر مجاز و قراردادها در شهرداری بوده که شهردار در این راستا مستنداد قانونی ارائه داده است.

سموری در خصوص استفعای شهردار دهلران گفت: بعد از طرح سوال، عدم هماهنگی بعضی از اعضای شورای شهر با شهردار باعث شده که وی شخصا استعفا بدهد که البته با توجه به مستندات قانونی و…وکار آمدی شهردار استانداری با استفعای وی موافقت نکرده است.

رئیس شورای شهر دهلران عنوان کرد: حدود هفت ماه از منصوب شدن شهردار دهلران گذشته که در این مدت به رغم مشکلات مالی  بدهی های کلان گذشته به افراد حقیقی و حقوقی و از طرفی دگیر کاهش هزینه های جاری شهرداری مشکلات به حداقل رسیده است.

سموری افزود: خوشبختانه در بحث فضای سبز اقدامات خوبی در حال انجام است و امیدوارم که مجموعه درون شهرداری و اعضای شورای شهر قانون را سرلوحه کاری خود قرار دهند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا