گوناگون

طرح رابطین فرهنگی هیئت‌های مذهبی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در حال حاضر بیش از هزار و 100 هیئت مذهبی فعال در سطح استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به  سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ سازی و تاکید ایشان بر سبک زندگی اسلامی لازم است تمامی نهادهای فرهنگی از جمله هیئت های مذهبی با عزم همگانی و مدیریت جهادی در راستای فرهنگ سازی اسلامی حرکت کنند.

وی با بیان این که فرهنگ مشترک و جامع یکی از عوامل مهم انسجام نظام اسلامی و پیشرفت آن است، بیان داشت: بی توجهی به فرهنگ و زیر ساخت‌های فرهنگی در درازمدت هویت ملی و بومی یک قوم را به خطر انداخته و از نظر امنیتی آن کشور را متزلزل می کند.

وی عنوان کرد: بی توجهی به نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و عدم مقابله با فرهنگ مهاجم غربی خسارت های جبران ناپدیر و غیر قابل بازگشتی را به بدنه و چارچوب اصلی نظام وارد می کند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در جهان کنونی تمامی کشورها به دنبال انتقال فرهنگ و اندیشه های خود به سایر ملل هستند، گفت: با توجه به این که فرهنگ اسلامی کامل ترین فرهنگ برای عرضه به بشر است بنابراین سکوت و بی‌تحرکی برای عرضه فرهنگ اسلامی و فرهنگ فاطمی بزرگترین خیانت به اسلام و امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح رابطین فرهنگی در هیئت های مذهبی این است که هیئت های مذهبی را صرفا از کارکردهای مذهبی خارج کرده و در کنار کارکردهای مذهبی به آن کارکردهای فرهنگی نیز اعطا کنیم.

وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه رابطین فرهنگی هیئت‌های مذهبی ساماندهی و برنامه ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی بوده و این هیئت ها وظیفه دارند تمامی فعالیت های فرهنگی انجام شده در هیئت‌های مذهبی را به سازمان تبلیغات هر شهرستان اعلام کنند.

تشکیل کمیسیون حقوقی برای رسیدگی به اختلافات در هیئت های مذهبی

مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت های مذهبی در سال های گذشته به صورت پراکنده رابط فرهنگی داشته اند، گفت: در سال جاری این طرح به صورت گسترده در هیئت های مذهبی دنبال شده و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از هزار رابط فرهنگی برای انجام برنامه ها توسط هیئت ها به سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی معرفی شوند.

حجت الاسلام رضایی همچنین از تشکیل کمیسیون حقوقی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و اختلافات هیئت‌‌های مذهبی در سازمان تبلیغات اسلامی برای اولین بار خبرداد.

وی گفت: این کمیسیون موظف است به دعوای حقوقی هیئت‌ها رسیدگی کرده تا حجم پرونده های اختلاف‌های موجود میان هیئت های مذهبی در شوراهای حل اختلاف به حداقل برسد و اگر این کمیسیون موفق به حل اختلافات نشد در آن زمان هیئت های مذهبی برای حل مشکلات خود می توانند به شوراهای حل اختلاف مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا