گوناگون

طرح مسکن مشارکتی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است

2437554 797مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که طرح مسکن مشارکتی در چه مرحله‌ای است و آیا این طرح به انجمن خیریه واگذار خواهد شد اظهار داشت: هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و دولت هیچ‌یک از سیاست‌های تامین مسکن را به طور ضفاف تشریح نکرده است.

وی در ادامه گفت: کمیته امداد طبق روال عادی برنامه‌ تامین مسکن برای افراد تحت پوشش خود دارد اما اینکه مسئولیت جدیدی را در زمینه تامین مسکن سقفی از دهک‌های اجتماعی را در اختیار بگیرد ابلاغ نشده و تائیدیه رسمی نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که قوانین مربوط به سازمان نظام مهندسی مربوط به 13 سال قبل بوده است افزود: این قوانین نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی تصریح کرد:  چنانچه در هر استانی 50 نفر مهندس وجود داشته باشد می‌تواند سازمان نظام مهندسی را تسکیل دهد و در حالی‌که امروزه در بسیاری از شهرستان ها سازمان نظام مهندسی نداریم و فقط نمایندگی داریم.

لاهوتی خاطرنشان کرد: نیاز به تامین مسکن در کشور حدود یک میلیون و هزار و پانصد واحد است و آمار صدور پروانه‌ها ، حدودا 750 هزار تا را نشان می دهد.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: پیش‌بینی در افزایش قیمت مسکن در سال جاری نداریم و آخرین افزایش قیمت‌ها در سال 91 صورت گرفته و بعد از آن اصلاح قیمت را داشتیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا تاکید کرد و افزود: با تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن دچار سردرگمی نخواهیم شد.

لاهوتی نقش مهندسان ناظر در شهرداری‌ها را حائز اهمیت برشمرد و تاکید کردک مهندسان ناظر در تعامل مراحل ساخت‌وساز باید به شهرداری‌ها گزارش‌های مربوطه را ارجاع دهند و شهرداری‌ها مکلف به حمایت از آنان هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا