گوناگون

طرح نظام سلامت با استقبال همراه است

81195069 5750433

به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی ندیمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری رفسنجان افزود: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت امسال در سراسر کشور به اجرا درآمد و بسته های حمایتی در هر حیطه مشخص شده به طوری که در بخش های بستری از بیماران دارای بیمه 10 درصد و از بیماران ارجاعی از روستاها نیز پنج درصد هزینه های بستری و درمان اخذ می شود.

وی تصریح کرد: میزان پرداخت از جیب مردم در قبل از اجرای این طرح 37 درصد بوده که با اجرای سیاست گذاری دولت و وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در حوزه سلامت و درمان، و کاهش هزینه های درمان، میزان رضایت مندی مردم افزایش یافته است.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به بسته حمایتی رایگان زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: اگر مادران بارداری که مشکل جسمی و حاد دارند طبق دستور پزشک زایمان به روش سزارین انجام دهند 10 درصد هزینه ها را باید بپردازند و همچنین مادرانی که داوطلبانه با انجام سزارین نوزاد خود را بدنیا آورند تمام هزینه های درمان از وی دریافت و به او تخفیفی داده نمی شود.

اسماعیلی بیان کرد: از نیمه خرداد نیز بسته حمایتی درمان بیماران صعب العلاج و ارتقاء و پرداخت ویزیت پزشکان از سوی وزارت بهداشت و نیز ارتقاء سطح هتلینگ بیمارستانها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ماندگاری پزشکان در بیمارستانها و دیگر بسته های حمایتی در حال اجراست افزود: سال گذشته شش هزار پزشک از روستاها خارج شدند که در این مورد نیز دولت و وزارت بهداشت اهتمام ویژه در ماندگاری این پزشکان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت پاسخگوی نیاز مردم در حوزه درمان است و رفع این نیازها با هزینه های کم ، مردم را به زندگی امیدوار می کند.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا