گوناگون

طرح های عمرانی مازندران با توجه به آمایش سرزمینی اجرا می شود

81159250 5686654

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان را با احتساب تورم و دیگر شاخص های اقتصادی 15هزار میلیارد ریال دانست

به گزارش ایرنا ˈربیع فلاح ˈ روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال استان مازندران افزود: برنامه آمایش سرزمینی استان تدوین شده است و تا آینده نزدیک به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح های جدید باید در چارچوب سیاست های کلی آمایش سرزمینی تهیه شده باشد، ادامه داد: فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان حق ندارند طرح های جدیدی را با بودجه استانی ارایه کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: هر گونه ارایه طرح های عمرانی و خدماتی با بودجه استانی باید با هماهنگی شورای برنامه ریزی و اشتغال استان باشد ،در غیر این صورت اجرا نخواهد شد.

فلاح اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان را با احتساب تورم و دیگر شاخص های اقتصادی 15هزار میلیارد ریال دانست و تاکید کرد: بسیاری از طرح های عمرانی دولتی که در سال های قبل ساخته شده و یا در حال ساخت است، از کیفیت پایینی برخوردار است.

وی از هدر رفت منابع دولتی در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی دولتی استان مازندران انتقاد کرد و ادامه داد: در حوادث طبیعی اخیر چندین طرح عمرانی دولتی که اعتبار قابل توجهی تخصیصی داشته است ، از بین رفت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اولویت طرح های عمرانی با طرح هایی است که توجیه اقتصادی و فنی برای توسعه و ارایه خدمات مطلوب به شهروندارن دارد، گفت : طرح هایی که بودجه ملی دریافت می کند مورد حمایت شورای برنامه ریزی استانداری خواهد بود.

وی به توزیع اعتبارات عمرانی استانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزارو 100میلیارد ریال اعتبار برای استان تخصیص یافته است که نسبت به اعتبار سال قبل 29درصد رشد نشان می دهد.

فلاح از تخصیص 900میلیون دلار تامین مالی خارجی ( فاینانس ) از صندوق توسعه ملی برای طرح های استان مازندران خبر داد و گفت: اگر طرح های توسعه ای دارای توجیه اقصادی فنی در استان ارایه شود و نیاز به اعتبار بیشتر باشد ،محدودیتی نداریم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اقتصادی کشور و استان اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم با برنامه های مشخص در صدد کاهش نرخ تورم و از بین بردن رکود اقتصادی است.

وی با ابراز رضایت از برنامه های مهم اقتصادی دولت، تصریح کرد: توجه به طرح های عمرانی و خدماتی مهم با پیشرفت بالای 80 درصد که قابلیت بهره براری در سال 93 را داشته باشد و تخصیص منابع حمایتی به واحد های تولیدی مهم از برنامه های مهم اقتصادی دولت است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بر اهمیت تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: دولت در حمایت از واحد های تولیدی اثر گذار توجه خاصی دارد.

ˈ علی احسانی ˈ معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران نیز در گزارشی از چگونگی توزیع اعتبارات استانی به دستگاههای اجرایی و شهرستان ها گفت: 400شاخص و دو هزار متغیر برای توزیع اعتبارات تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شورای برنامه ریزی توزیع اعتبارات را بر اساس این شاخص ها و متغیرها توزیع کرد، است، بیان داشت: توجه به طرح های عمرانی مهم با پیشرفت بالا اولویت اول تخصیص اعتبارات شهرستانی بوده است.

وی به پایین بودن سرانه های مراکز بهد اشتی ، فضای فرهنگی، کتابخانه و کلاس درس دانش آموزان در استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: شاخص هدر رفت آب در روستاهای استان 30 درصد است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ها پنجم توسعه تا پایان سال 92 ، با کمبود اعتبارات زیادی مواجه هستیم، ادامه داد: به همین دلیل طرح های جدید با اعتبارات استانی مورد پذیرش شورای برنامه ریزی استان نخواهد بود.

ˈ واحدی ˈ فرماندار ساری از توجه شورای برنامه زی استان نسبت به تخصیص اعتبار برای منطقه گردشگری چشمه سورت بخش چهاردانگه تقدیر کرد و در عین حال گفت: اینکه فرمانداران در شهرستانها باید پاسخگوی سوالات ملت و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون فرمانداران به عنوان رییس شورای برنامه ریزی شهرستان ها اختیاری ندارند و تمامی اعتبارات شهرستانی در اختیار شورای برنامه ریزی استانداری است،بیان داشت: اولویت اتمام پروژه ها را فرماندارن باید مشخص کنند.

وی گفت : فرمانداران نیازمندی ، خواسته و مطالبات مردم منطقه را بهتر درک می کنند و به نسبت باید قدرت اختیار برای انجام ارایه خدمات مطلوب درقالب اجرای طرح های عمرانی داشته باشند.

حجت اسلام ˈ عباسعلی ابراهیمی ˈ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز بر لزوم تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های فرهنگی در قالب مجتمع های هنری در شهرهای رامسر، چالوس، سیمرغ ، میاندرود و سوادکوه شمالی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شهروندان غرب استان از نداشتن مجتمع های فرهنگی رنج می برند.

ˈعلی بابایی کارنامیˈ مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران به فعالیت انبوه کارگران در استان اشاره کرد و گفت: امسال باید از محل اعتبارات استانی پروژه های ورزشی و تفریحی کارگران در شهرهای ساری ، قائمشهر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مصوبه قانونی واگذاری اماکن تفریحی دو اقامتی دستگاه های دولتی به تعاونی ها ، گفت: با اجرای این مصوبه به ایجاد اشتغال استان کمک می شود.

بابایی گفت: در دولت جدید سند توسعه اشتغال استان مازندران که مصوبه شورای برنامه ریزی استانداری بوده است ، گمنام شده است.ک/2

2585/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا