گوناگون

جاده گردشگری عباس آباد

81159257 5686666

به گزارش ایرنا، اکنون این محور 35 کیلومتری به دلیل نداشتن گاردریل و چرا غ های راهنمایی، نبود امکانات بین راهی از جمله پایگاه های امداد و نجات جاده ای، پاسگاه انتظامی، اماکن اقامتی، پذیرایی، رفاهی و بهداشتی به جاده ای ناامن و حادثه خیز نام گرفته است.

این در حالی است که تخلیه روزانه بیش از یکصد تن زباله این شهرستان ها در منطقه جنگلی ˈپلهم چالˈواقع در حاشیه این محور نیز بر این مشکلات افزوده است.

جمعی از مسافران و اهالی منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد طبیعیت این محور خواستار توجه بیش از پیش مسوولان امر در رفع مشکلات مطروحه شده اند.

ˈسهراب ضیافتیˈمسافر تهرانی با اشاره به استقبال زیاد مسافران از این محور گردشگری گفت: مسوولان ذیربط برای ایمن سازی و فراهم کردن امکانات بین راهی در این محور برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت ها نظیر امکانات گردشگری و رفاهی در این جاده جنگلی افزود: بسیاری از مسافران خواهان ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در این محور پرتردد غرب مازندران هستند.

وی به پراکندگی زباله در حاشیه محور کلاردشت – عباس آباد اشاره و اضافه کرد: مسوولان برای رفع این مشکل زیست محیطی برنامه ریزی اصولی کنند.

ˈرضا قاسمیˈ که از اهالی مشهد است گفت: هر ساله در سفر به مازندران از این جاده جنگلی و کوهستانی استفاده می کنم و خاطره خوشی از طبیعت آن دارم.

وی حضور نیروهای انتظامی را در این محور به جهت امنیت بیشتر مسافران و گردشگران ضروری دانست.

رییس اداره راه و شهرسازی چالوس، عباس آباد و کلاردشت به ایرنا گفت: انجام روکش آسفالت و ایمن سازی این محور به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ˈرضا کاوهˈ با اشاره به تخریب 150 متر بخشی از این محور بر اثر رانش زمین در سال گذشته گفت: هر چند این بخش تخریب شده جاده تا حدودی با همکاری مسوولان نهادهای ذیربط مرمت شد ولی به بازسازی اساسی نیاز دارد.

وی وقوع تصادفات در این محور را به دلایل یاد شده محتمل دانست و تصریح کرد: مسوولان امر باید امکاناتی نظیر پایگاه های اورژانس، امداد و نجات جاده ای و پاسگاه انتظامی بین راهی در این محور فراهم کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی که این مسیر ارتباطی جزو جاده های شریانی کشور به شمار نیاید برای ایمن سازی آن با کمبود اعتبار مواجه خواهیم بود.

فرماندار کلاردشت از وضعیت نامناسب مسیر ارتباطی کلاردشت به عباس آباد انتقاد کرد و گفت : وجود دست اندازهای متعدد، عرض کم ، نداشتن علائم هشداردهنده و پیچ های خطرناک در این محور نگران کننده است.

ˈمحمد معصومیˈدر گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بیشتر مسافران به مقصد شهرهای غرب مازندران و گیلان از مسیر کلاردشت به عباس آباد تردد می کنند.

وی همچنین بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز با هدف کاهش تصادفات در این محور تاکید کرد.

بخشدار شهرستان عباس آباد نیز از احداث بوستان جنگلی در محور عباس آباد – کلاردشت در آینده نزدیک خبر داد.

ˈحسن مقدم ˈ مساحت این بوستان را بیش از یکصد هکتار ذکر کرد و گفت: کار مطالعاتی و تهیه نقشه این طرح به پایان رسید و قرار است برای اجرا به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود.

وی اجرای این طرح را در راستای توسعه طرح گردشگری در این محور برشمرد و افزود : ایجاد این بوستان در جوار رودخانه و چشمه سارهای فراوان این جاده جنگلی منحصر بفرد است.

وی جاده عباس آباد – کلاردشت نیازمند توجه بیشتر از سوی مسوولان امر دانست و گفت :

ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری در این محور نیازمند برنامه ریزی اصولی است.

سالانه دستکم 15 میلیون مسافر به شهرستان های غرب مازندران سفر می کنند.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از دفع غیر اصولی زباله در حاشیه محور عباس آباد – کلاردشت بر لزوم پیگیری جدی تر مسوولان امر در حل معضل تاکید کرد.

ˈشمس الله شریعت نژادˈ با اشاره به عبور مسافران غرب مازندران از این مسیر بر لزوم نصب علایم راهنمایی و رانندگی ، ایجاد امنیت بیشتر و فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی و نظارت مسوولان نهادهای بهداشتی بر فروشندگان مواد غذایی در این محور تاکید کرد.

25 کیلومتر از مجموع 35 کیلومتر طول محور کلاردشت به عباس آباد در حوزه استحفاظی شهرستان عباس آباد و بقیه در در حوزه کلاردشت واقع شده است.

سالانه بیش از 15 میلیون مسافر به شهرستان های غرب مازندران سفر می کنندک/4

624/621/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا