گوناگون

حجتی: میزان آسیب های بخش کشاورزی با کمک فناوری کاهش می یابد

81159274 5686690

به گزارش ایرنا،ˈمحمود حجتیˈ عصر شنبه درنهمین همایش دوسالانه انجمن اقتصاد کشاورزی ایران در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افزود: البته تاکنون با کمک فناوری و تجهیزات کشاورزی تا حدودی از خسارات دراین بخش کاسته شده است لیکن باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی گفت: میزان ریسک پذیری در بخش کشاورزی به علت وجود بیماریها ، آفات و حوادث طبیعی بالا است و برای پیشگیری از خسارات دراین بخش، علاوه بر فناوری به کمک پژوهشگران و محقان بخش کشاورزی نیاز است .

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وجود خطرات طبیعی و بیماریها از عوامل کاهش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور است، اظهار کرد: باید در این زمینه با مشارکت اساتید دانشگاه و محققان اقدامات لازم به عمل آید.

حجتی تاکید کرد: چشم انداز مطلوب دربخش کشاورزی با اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب به دست می آید تا شاهد ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی باشیم.

ˈسورنا ستاری ˈ معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز دیگر میهمان این همایش بود که در سخنان کوتاهی بر تجاری سازی تحقیقات در مراکز دانشگاهی تاکید کرد و گفت: باید امکانات و تجهیزات برای انجام فعالیتهای علمی و تحقیقاتی در اختیار محققان و استادان دانشگاه قرار بگیرد.

در این همایش یک روزه مشکلات و چالش های بخش کشاورزی با حضور استادان دانشگاه و دانشجویان بررسی شد.

همچنین درآیینی با حضورˈ محمد باقر ˈ نوبخت سخنگوی دولت و ˈ محمود حجتی ˈوزیر جهاد کشاورزی روز شنبه از چهار رقم جدید گندم و جو در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در کرج رونمایی شد.ک/2

693/ 691 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا