گوناگون

طرح هم‌ کدسازی تلفن ثابت خرداد ماه سالجاری در آذربایجان غربی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اسمعیل‌ زاده عصر یکشنبه نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته مخابرات برگزار شد با بیان اینکه با اجرای این طرح کد تمام شهرهای استان به 044 تبدیل می‌شود اظهار داشت: همچنین تمام شماره‌های ثابت شهرستان‌های آذربایجان غربی هشت رقمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محاسبه تعرفه در این طرح بر اساس دقیقه خواهد بود کاهش طرح تعرفه تماس داخل استانی و محاسبه 30 ریال برای هر دقیقه به همراه تعیین تعرفه تماس استان به استان برای هر دقیقه 339 ریال و تعیین تعرفه تماس از تلفن همراه با تلفن ثابت به قیمت 625 ریال را از مزایای این طرح عنوان کرد.

اسمعیل زاده با بیان اینکه هم‌ کدسازی هزینه برای مردم نداشته و هیچگونه افزایش قیمتی را نخواهد داشت عنوان کرد: بر اساس این طرح صفر داخل استان حذف می‌شود و از 21 خرداد پیش شماره استان به 044 تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی از اجرای طرح برخورداری اینترنت پرسرعت در روستاهای استان خبر داد و اظهارداشت: در این راستا طی یکسال گذشته 103 روستا از محل اعتبارات شرکت و 154 روستا به همراه 102 روستای دیگر از محل سایر اعتبارات از این خدمات بهره مند شدند که در مجموع به 370 روستا می رسد.

اسمعیل زاده  با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه اول در استان بدون احتساب ایرانسل 70 درصد است، اظهارداشت: هم اکنون بیش از دو میلیون نفر مشترک از خدمات تلفن همراه اول به یک میلیون و 700 هزار تلفن مشترک و ثابت و دائمی در آذربایجان غربی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا