گوناگون

طرح هم کد سازی تلفن های ثابت همدان از 29 اردیبهشت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم نظری پویا ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز جهانی مخابرات با بیان اینکه تلاشی که رسانه ها در راستای اطلاع رسانی انجام می دهند قابل تقدیر است، اظهار داشت: اگر انتقاد سازنده از سوی رسانه ها صورت می گیرد باعث رشد و تعالی استان می شود.

وی با بیان اینکه همه ساله در روز جهانی مخابرات از سوی اتحادیه جهانی مخابرات شعاری براساس نیاز جامعه انتخاب می شود، ادامه داد: شعار امسال روز جهانی مخابرات ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار است که انتخاب این شعار اهمیت بالای اینترنت پرسرعت را می رساند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد دانش بنیان مطرح کردند که هدف آن نیز در راستای توسعه پایدار است، بیان کرد: استراتژی توسعه پایدار در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از طریق توسعه فناوری اطلاعات انجام می شود.

نظری پویا با بیان اینکه امروزه برخورداری از باند پهن یک امر حیاتی محسوب می شود، عنوان کرد: استان همدان به عنوان مراکز ترانزیت شبکه مخابراتی غرب کشور موفقیت هایی را کسب کرده و سعی در ارتقا جایگاه خود دارد.

وی با بیان اینکه 720 هزار شماره تلفن ثابت در استان همدان منصوب است، ابراز داشت: 573 هزار شماره تلفن ثابت در استان همدان مشغول به کار هستند که از طریق 506 مرکز تلفن سرویس دهی می شوند.

140 هزار شماره تلفن ثابت در استان همدان آماده واگذاری است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه 140 هزار شماره تلفن ثابت در استان همدان آماده واگذاری است، بیان کرد: ظریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان 32 و 14 دهم درصد است که این درصد رضایت بخش نیست.

قاسم نظری پویا با بیان اینکه هزار و 83 روستا در استان همدان وجود دارد، افزود: همه هزار و 83 روستای استان از تلفن خانگی و 743 روستا از پوشش تلفن همراه برخوردار است و 340 روستا نیز فاقد پوشش تلفن همراه هستند که در برنامه است این روستا ها نیز در پوشش تلفن همراه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مرکز موبایل غرب کشور نیز در استان همدان وجود دارد و همه تلفن های غرب کشور از طریق HLR همدان شناسایی می شود، اظهار داشت: 257 هزار سیم کارت دائمی در استان همدان وجود دارد که ظریب نفوذ سیم کارت همراه اول در استان همدان 68 درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه شرکت همراه اوا هزار و 161 شهر و 45 هزار روستا را تحت پوشش قرار داده است، عنوان کرد: همراه اول اپراتور نخست خاورمیانه و دارای رتبه 25 در دنیا است.

نظری پویا با بیان اینکه 467 سایت BTS پوشش همراه اول را فراهم کرده است، ادامه داد: علاوه بر این 467 سایت 230 سایت  BTS  پوشش همراه اول روستا در استان همدان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان های برتر در زمینه سرویس دهی خدمات همراه اول در کشور بوده است، عنوان کرد: طبق ارزیابی ها استان همدان جزو سه استان برتر کشور در سرویس دهی خدمات همراه اول است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان پوشش آنتن محور های اصلی جاده ها که جزو تعهدات بوده به طور صد در صد انجام شده است، ادامه داد: امسال پیش بینی شده 105 سایت BTS  در راستای افزایش کیفیت سرویس دهی در استان همدان ایجاد شود.

ظریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان همدان 12 درصد است

قاسم نظری پویا درخصوص دیتا و اینترنت پرسرعت، عنوان کرد: هم اکنون 52 هزار واگذاری اینترنت پرسرعت از طریق مخابرات و 16 هزار طریق شرکت های خصوصی در استان همدان انجام شده است که ظریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان همدان 12 درصد است.

وی با بیان اینکه امسال افزایش 70 هزار پورت اینترنت پر سرعت در برنامه است، افزود: 150 روستا در استان همدان از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند و 442 نقطه ICT شهری و روستایی به اینترنت پر سرعت متصل هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه استان همدان سال گذشته رتبه دوم کشور را در واگذاری ایترنت پر سرعت داشت، بیان کرد: استان همدان سال گذشته رتبه نخست کشور را در اینترنت 256 BIT کسب کرد.

نظری پویا با بیان اینکه بیش از سه هزار و 677 کیلومتر فیبر نوری در استان همدان ایجاد شده است، اظهار داشت: 99 درصد پرداخت های تلفن همراه در استان همدان به صورت غیر حضوری انجام شد و استان همدان در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه داریم که پرداخت الکترونیکی قبوض را برای تلفن ثابت نیز انجام دهیم، افزود: هماهنگی های لازم با استاندار انجام و مقرر شد برای مرکز تلفن فاطمیه همدان و شهر تویسرکان قوبض صرفا برای پرداخت غیر حضوری صادر شود تا بتوانیم پرداخت غیر حضوری را به سمت تلفن ثابت سوق دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه هم اکنون جمع شماره های تلفن ثابت و تلفن همراه در استان همدان یک میلیون و 844 هزار است، عنوان کرد: استان همدان استعداد الکترونیکی شدن را دارد و اگر در مرکز فاطمیه همدان و شهر تویسرکان به نتیجه برسیم در دو سه دوره آتی همه قبوض را به سمت پرداخت الکترونیکی خواهیم برد.

قاسم نظری پویا در ادامه از هم کد سازی شبکه مخابرات در استان همدان خبر داد و افزود: از ساعت 22 تاریخ 29 اردیبهشت به ابتدای شماره های تلفن ثابت همدان عدد 3 افزوده و کد های شهرستان های استان همدان حذف می شود.

وی با بیان اینکه افراید که از خارج استان به داخل استان تماس می گیرند از این پس به جای کد 0811 باید کد 081 را شماره گیری کنند، بیان کرد: تعرفه تماس با تلفن ثابت در داخل استان 30 ریال و تماس تلفن ثابت به همراه 625 ریال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا