گوناگون

طیب نیا در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافت

81153988 5677383

ˈناصر موسوی لارگانیˈ سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت:در این جلسه سه سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تاخیر در ارائه لایحه اصلاح نظام بانکی،افت شدید بورس و برخی انتصابات در این وزارتخانه داشتم که از پاسخهای وزیر قانع نشدم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح نظام بانکی یکی از اهداف طرح تحول اقتصادی بود که در کنار برنامه هایی همچون اصلاح قانون مالیات ها، اصلاح نظام گمرکی و هدفمندی یارانه ها ، قرار بود اجرا شود و با وجود اینکه سه سال از اجرای طرح تحول اقتصادی می گذرد هنوز در نظام بانکی اقدامی نشده و با وجود مشکلات زیادی که در این زمینه وجود دارد اقدامی در این خصوص نشده است.

وی افت شدید بورس طی یکی دو ماه اخیر را یکی دیگر از سوالات خود از طیب نیا عنوان کرد و گفت: در اثر کاهش شدید بورس مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد و باید مسئولین وزارتخانه دراین مورد توضیح دهند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: سوال سوم در مورد انتصاباتی بود که این انتصابات بدون استعلام از وزارت اطلاعات انجام شده و در روزهای آخر سال گذشته این انتصابات انجام شده و هنوز هم تعدادی بلاتکلیف هستند.

وی با بیان اینکه از هیچک از پاسخهای وزیر قانع نشدم گفت: همچنین دراین جلسه بهروز نعمتی دو فقره سوال در مورد بورس و سود بانکی از وزیر داشت که وی نیز از اظهارات طیب نیا قانع نشد.

به گفته نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی،همچنین قاضی پور نمایند مردم ارومیه هم سوالاتی از وزیر داشت که وی نیز قانع نشد.

سوال مسعود میرکاظمی از طیب نیا در مورد برداشت 4،1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی سوال بعدی از وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که میرکاظمی هم از اظهارات طیب نیا قانع نشد.

به گفته وی میرکاظمی در مورد این برداشت از صندوق توسعه ملی مستنداتی از دیوان محاسبات و مصوبه ستاد تدابیر ویژه ارائه کرد و در نهایت، اظهارات وزیر را قانع کننده ندانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس در مورد سوال خود دو هفته به وزیر مهلت داد تا با برگزاری جلسه ای ، در این مورد تصمیم گیری شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: قاسم عزیزی نماینده شازند هم دو هفته به وزیر امور اقتصادی و دارایی مهلت داد و عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان هم در جلسه امروز حضور نیافت.

سیام(4)**2021**1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا